3135
Sök

Klister kvar på lacken

48 Inlägg
29 juli 2012
Trådstartare
Tjenare igår så tog jag bort mina märken bak på bilen där det står "Volvo" och "s60" och dom satt fast med klister så det ligger klister där jag tog bort dom och undrar om ni vet något medel som tar bort klistret på bästa sätt utan att förstöra lacken. Tacksam för svar smile MVH heiska

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
29 juli 2012
Avfettning fungerar bra. Spraya på och låt det dra ett par minuter, sedan gnuggar du bort klistret med fingrarna.

Avsluta med att polera för att få bort eventuella färgskillnader smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

48 Inlägg
29 juli 2012
Trådstartare
Okej ska testa sen har 4 liter avfettning som jag köpte på biltema väldigt billigt big_smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
29 juli 2012
Ja det bör räcka big_smile

Jag tog bort alla märken bak på min och det syns inte att dom suttit där smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

123 Inlägg
29 juli 2012
Jag använder alltid label off spray, funkar riktigt bra. Finns på biltema.

48 Inlägg
29 juli 2012
Trådstartare
Tack för tipsen joqe men jag testar med avfettning först och ser om det funkar wink

53 Inlägg
29 juli 2012
Pilla bara bort dem med naglarna utan att lägga något, värm eventuellt upp lite med värmepistol så släpper det direkt i princip, sen polerar du som tidigare nämnts här för att få till en jämn färg

633 Inlägg
29 juli 2012
bräkleen är bra också

241 Inlägg
29 juli 2012
blåsa på med värmepistol och gnugga med fingrarna. funkar skit bra det med smile

48 Inlägg
29 juli 2012
Trådstartare
Kan man inte förstöra lacken med värmepistol ?? cool

Bilplastreperatör
87 Inlägg
29 juli 2012
värmepistol brukar inte va några problem om man är lite försiktig dvs
Senast redigerat av dengus (29 juli 2012)

2 401 Inlägg
29 juli 2012
dengus skrev:
inte om du är lite försiktig värmepistol brukar inte va några problem om man är lite försiktig dvs

Bättre att köra med en hårtork eftersom den luften inte är ett par hundra grader tongue

241 Inlägg
4 augusti 2012
Har inte sätt eller känt något som har blivit skadat på lacken smile och jag var inte direkt försiktig när jag blåste på smile så man behöver inte vara orolig att något ska hända smile OBS delar inte ut garantier på det. XD

KHRacing
4 augusti 2012
Joqe skrev:
Jag använder alltid label off spray, funkar riktigt bra. Finns på biltema.

rekommenderar okså denna produkt. helt fantastiskt faktisk. o funkar till att ta bort tjärfläckar o liknande okså.

48 Inlägg
4 augusti 2012
Trådstartare
Jag köpte label off och testade , det gick faktist bort ganska mycket , ska testa att polera senare idag eller imorgon och se om exakt allt försvinner , vill ni ha bild på baksidan av s60n utan alla märken ? big_smile

241 Inlägg
4 augusti 2012
heiska skrev:
Jag köpte label off och testade , det gick faktist bort ganska mycket , ska testa att polera senare idag eller imorgon och se om exakt allt försvinner , vill ni ha bild på baksidan av s60n utan alla märken ? big_smile

klart vi vill det! smile

48 Inlägg
4 augusti 2012
Trådstartare
Går ut och tar en bild sen wink

48 Inlägg
4 augusti 2012
Trådstartare
Här är en bild http://i.imgur.com/KaPT5.jpg , mycket bra blev det tycker jag , tonade baklampor också tongue vad tycker ni ?

Sök