3312
Sök

Volvo 850 t5 misständer vid hårt gaspådrag

DEVIL
1 171 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
som rubrik lyder så misständer 5an vid hårda gaspådrag, vad kan detta bero på? antar att det kan vara 100 olika fel, så man får felsöka med dator?

bmw m power

163 Inlägg
28 juni 2012
På min C70 var det en tändspole som inte hängde med vid fullgas så det misstände nått vansinnigt, antar att det lika gärna kan vara nått av tändstiften men för mej var det tändspolen, lånade en av farsan och provkörde så känner du nån med volvo 5a som du kan låna tändspole av så kan det va värt ett försök.

DEVIL
1 171 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Turbo_ride skrev:
På min C70 var det en tändspole som inte hängde med vid fullgas så det misstände nått vansinnigt, antar att det lika gärna kan vara nått av tändstiften men för mej var det tändspolen, lånade en av farsan och provkörde så känner du nån med volvo 5a som du kan låna tändspole av så kan det va värt ett försök.

Det är inte så vanligt att folk köra med turbo 5an här ^^ alla åker runt i 740/940 osv, men kan ha det ha något med att den tar in olja i en ventil? för han tar in lite olja på stiftet på andra ventilen hmm

bmw m power

163 Inlägg
28 juni 2012
farsan kör s60 utan turbo men det funka fint med hans tändspolar ändå

8 251 Inlägg
28 juni 2012
Lyser inte motoprelektroniklampan så är det gammalhederlig felsökning som gäller= ta ur tändstiften och kolla dem, kika på hur rotor och fördelarlock ser ut och kolla tändspolen om den är spräckt och naturligtvis kolla skick på tändkablarna.

DEVIL
1 171 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Lyser inte motoprelektroniklampan så är det gammalhederlig felsökning som gäller= ta ur tändstiften och kolla dem, kika på hur rotor och fördelarlock ser ut och kolla tändspolen om den är spräckt och naturligtvis kolla skick på tändkablarna.

Nix ingen lampa lyser, blir som att han rycker lite smått när man gasarhårt, nästan som att han inte får nån bensin, han tappar laddtryck också. (är en automat)

bmw m power

8 251 Inlägg
28 juni 2012
Legosoldaten skrev:
Marlboroman skrev:

Nix ingen lampa lyser, blir som att han rycker lite smått när man gasarhårt, nästan som att han inte får nån bensin, han tappar laddtryck också. (är en automat)

Ok. Som sagt: öppna huven och börja titta på saker. Det är enda sättet att hitta felet.

DEVIL
1 171 Inlägg
28 juni 2012
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Legosoldaten skrev:
Marlboroman skrev:

Ok. Som sagt: öppna huven och börja titta på saker. Det är enda sättet att hitta felet.

Gjort det, blir tyvärr inget klokare sad

bmw m power

198 Inlägg
5 juli 2012
Har samma problem med min. Den misständer vid 1.0 ladd o uppåt. En kompis sa att det kunde vara tändstiften. Men man får la kolla vad det är. El är ju inte det roligaste och jobba med tycker jag. tongue Säg gärna till om du löste ditt smile

Turbo är ett måste!

46 Inlägg
7 juli 2012
hade samma problem, för mig var det tändspolarna, pröva ''låna'' och pröva som sagt!

4 822 Inlägg
7 juli 2012
Turbo_ride skrev:

på 850 finns det bara 1 tändspole, det blev separata tändspolar först 99 wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

The Ultimate Climax Route
419 Inlägg
7 juli 2012
Tjenna

Börja med att tabort fördelare lock och kolla hur det ser ut i det....

Det brukar va vanligt att det kan bli överslag där kan se väldigt konstigt ut där inne.....

28 Inlägg
7 juli 2012
Min t5 betädde sig likadant, bytte rotor, fördelarlock och tändstifft så försvan det.
Ska även byta tändkablar så bilen mår riktigt bra. Summan för rotor, förd, tändstift å kablage tror ja gick på runt 1200 kr så en billi investering och märks skillnad direkt. smile

DEVIL
1 171 Inlägg
7 juli 2012
Trådstartare
Får tacka för alla svar, allt detta skall prövas. smile innan fördelarn såg det inte riktigt ut som det skall :p

bmw m power

183 Inlägg
8 augusti 2012
Hade samma problem förut dock va det ett tändstift som hade en spricka. bytte sen laddade den som den skulle igen

Det är inte laddet som dödar.

DEVIL
1 171 Inlägg
8 augusti 2012
Trådstartare
xconswe skrev:
Hade samma problem förut dock va det ett tändstift som hade en spricka. bytte sen laddade den som den skulle igen

var samma på min, fast ett stift var avbrutet (fick knappt upp det) så 5 nya gjorde susen smile

bmw m power

Sök