3161
Sök

945 Ltt går dåligt efter bensinpumpsbyte

9 Inlägg
24 juli 2012
Trådstartare
Hej! Bilen är en Volvo 945 Ltt - 96a

För någon vecka sen la bensinpumpen av på bilen, så bytte den mot en ny, men när jag skulle starta motorn så ville den inte starta. Efter att ha dragit den på startmotorn löjligt länge hämtade jag startgas, och då startade den utan problem. Men nu till problemet:
Den går hackigt på tomgången och baktänder lite då och då. Och när jag kör med den på jämn gas så nästan hoppar den fram för den går så ojämnt. Men om jag gasar på så går den som vanligt utan något hack.

Om jag låter den stå på tomgång ett tag så tänds lampan "Fel på motorns elektroniska system"

Kunde någon hjälpa till så skulle det uppskattas enormt, jag sitter här helt förtvivlad och har ingen aning om vad jag ska göra sad

Tack på förhand! smile

837 Inlägg
1 augusti 2012
Har du fortfarande kvar felet? Låter ju som att den fortfarande inte får soppa av någon anledning? Startar den ok? Hör du pumpen när den står på tomgång?

9 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
cars4ever skrev:
Har du fortfarande kvar felet? Låter ju som att den fortfarande inte får soppa av någon anledning? Startar den ok? Hör du pumpen när den står på tomgång?

Ja, Felet kvarstår. Jag hör inte att pumpen går när jag startat bilen, men den snurrar när jag vrider på tändningen iaf!

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 augusti 2012
ta å mät trycket på fjuelrejlen å kolla om du har 3 bar på tomgång eller ej,  vad var de för pump du stoppade dit,

53 Inlägg
9 augusti 2012
Du kan ju alltid kolla felkoderna. Om du inte har felkodsenhet på fjäderbenet som äldre 740/940 har så kan du bygga en egen av en OBD-kontakt och en felkodsenhet till äldre 740/940:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … re#p504029

Trorts att det är OBD-kontakt verkar det inte fungera med vanliga OBD-läsare då dom inte har det vanliga OBD-protokollet utan snarare samma system som äldre volvo men med ny kontakt.

Mvh Peter

Sök