2496
Sök

Volvo 940 LTT Remmar går av...?

31 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
Nu har generator remmen hoppat 2 gånger.. Men iallafall så köpte jag en ny och spände den så de var bra...
Då såg jag att Fläktremmen låg upp och ner!? då fixade jag till de...

Jag startade bilen och stod på tomgång i kanske 5minuter... Sen körde jag iväg, precis när jag va utanför gården så gick BÅDA remmarna av samtidigt?
Någon som vet vad felet kan bero på?

1 036 Inlägg
7 augusti 2012
Slitna spännhjul.. mina va helt kassa när multiremmen rök av på saaben

Smålänning
7 883 Inlägg
7 augusti 2012
Mangisen skrev:
Slitna spännhjul.. mina va helt kassa när multiremmen rök av på saaben

Volvo 940 har kilremmar och mekanisk spänning.

Inger hjul som är skevt?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

31 Inlägg
8 augusti 2012
Trådstartare
Hjulen verkar fina! Och spände inte för hårt ....

31 Inlägg
8 augusti 2012
Trådstartare
verkar inte vara något fel på någon skiva...

280 Inlägg
8 augusti 2012
Borde inte kunna hända om allt som är nämnt är ok. Det ska till gansk mycket för att dra av en rem så något knas med spänningen eller remskivorna (skeva/går trögt) måste det vara. Är remmarna rätt monterade?

403 Inlägg
8 augusti 2012
Låter som de var förhårt spända.

31 Inlägg
8 augusti 2012
Trådstartare
Dom kändes inte för hårt spända.... aja.. köper 2 nya igen och testar då?

55 Inlägg
9 augusti 2012
kolla så att generatorn är okej... Jag råkade ut för att generatorn skar och remmen/remmarna gick av... Kommer inte riktigt ihåg om det är en eller flera över generatorn... smile

Kia Cee´d SW 2013 (yey)
Saab 9-3 Aero SS 2003

Pim_Pim
9 augusti 2012
Hade något liknande problem på en gammel Volvo och då bytte jag till en smalare rem, inte jätte mycket men några  mm och då försvann problemet..

31 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
De ordnade sig, förmodligen var det fläkt remmen som var dålig (den var gammal) och då gick den av, och kilades fast imellan genrator remmen smile
Så nu sitter de nytt på smile

Sök