3441
Sök

Handbromsen ligger på! Volvo S60 04

Maserati
483 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
Hej på er

Hoppas jag kan formulera mig rätt så ni förstår mitt problem.

Jag har upptäckt att min handbroms ligger i. Även om jag har lossat lite på den är det fortfarande som att den ligger på, jag får ett skrapande ljud när jag kör.

Igår när jag kom hem ifrån jobbet och hade precis parkerat bilen skulle jag skicka iväg ett sms till en kompis och hör att det smäller, inte jätte högt.
Först trodde jag att det va någon som stod och slog lite lätt på bilen bara för att skoja med mig. Men så va det inte, kollade runt bilen och hör att ljudet kommer ifrån en utav bakbromsarna. Den är verkligen varm! kände på dem andra bromsarna och dem har ingen hög temperatur.

Vet att jag inte hade detta problem innan jag lämnade in bilen för reperation, där hade man gått igenom bromsarna.

Är lite i panik nu med Vallåkra runt hörnet och andra träffar som närmar sig och jag har ingen bil att ta mig till träffarna me.

Vad kan jag göra? Har ni några enkla tips?
Senast redigerat av granaten_740 (11 augusti 2012)

Jag älskar jordguppar !

27 Inlägg
11 augusti 2012
Hej..
Jag hade nog plockat av oket och skivan. Det sitter bromsbackar inne i, bakom skivan. Det finns ju chans att backarna ligger an..

Maserati
483 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
s60ARR skrev:
Hej..
Jag hade nog plockat av oket och skivan. Det sitter bromsbackar inne i, bakom skivan. Det finns ju chans att backarna ligger an..

Tack för tipset. Man blir rätt uppgiven att det händer just nu. Hoppas det löser sig innan Vallåkra bara.

Jag älskar jordguppar !

11 augusti 2012
Om en verkstad har gått igenom bromsarna och du märker fel / problem efteråt så är det bara att åka tillbaka om det inte löser sig nu.
Senast redigerat av HiTek (11 augusti 2012)

Maserati
483 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
HiTek skrev:
Om en verkstad har gått igenom bromsarna och du märker fel / problem efteråt så är det bara att åka tillbaka om det inte löser sig nu.

Jag hoppas det löser sig nu. Lämnar jag in bilen, vilket jag kanske egentligen borde göra så är ju Vallåkra i större fara. har sett fram emot detta i ett helt år och så händer en sådan grej.

Jag älskar jordguppar !

11 augusti 2012
granaten_740 skrev:
HiTek skrev:

Jag hoppas det löser sig nu. Lämnar jag in bilen, vilket jag kanske egentligen borde göra så är ju Vallåkra i större fara. har sett fram emot detta i ett helt år och så händer en sådan grej.

Du har en vecka på dig, ring verkstan på måndag och hoppas på det bästa!

Maserati
483 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
HiTek skrev:
granaten_740 skrev:
HiTek skrev:

Du har en vecka på dig, ring verkstan på måndag och hoppas på det bästa!

Åker till dem, Bilia ligger inte så långt ifrån mig som tur e smile det va dem som hade min bil inne för 1000 milar service.

Jag älskar jordguppar !

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
11 augusti 2012
Det är inte alls svårt att plocka ner och smörja upp alla glidytor. Ofta är det klykan som handbromsvajern sitter i (den som spänner upp backarna) som kärvar och behöver lite kopparpasta. smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Med lem
1 127 Inlägg
12 augusti 2012
Tyvärr inget ovanligt att de krånglar, handbromsen på dessa modeller är helt sjukt dålig. Riv isär och inspektera vad som hänt.

Sök