4601
Sök

Saab 9000 TURBO (98) hackar/ bluddrar i blad

54 Inlägg
13 augusti 2012
Trådstartare
tja har läst runt lite bland dom olika trådarna men har inte hittat nå som stämmer in helt på mitt problem.
det som händer är att den hackar/ bluddrar när man kör spelar ingen roll om jag gasar fult lite eller om den är kall eller varm och det händer lite då å då ena stunden går den som den ska å andra skit orkeslös har jämt lad tryck.
min första tanka är  tändkassetten eller bränslefiltret, vad tror ni
det som är gjort med bilen är:
nya tändstift, tryckslangar, magnetventil från skroten
bilen är orginal i motorn.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 augusti 2012
En enkel grej du kan göra är iaf att mäta upp spolarna i magnetventilen. Bägge spolarna ska ha en resistans på 3 ohm plus-minus 1 tror jag det var (står på STCS annars).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 augusti 2012
Är det: NGK BCPR7ES-11 som tändstift? Testa med en ny TK o se hur detbgår. Röd självklart.

54 Inlägg
14 augusti 2012
Trådstartare
TBOC_Razor ska testa de big_smile
Funkiee yes de är rätt stift ska pröva med en annan TK nu nån dag

54 Inlägg
15 augusti 2012
Trådstartare
det är inte magnetventilen, hackar likadant när jag kopplar ur den tar å byter både soppafilter och TK . tror att det är tk det är fel på för när bilen bara har varit igång en stund på tomgång så är plasten på tkn varm som satan och några av fjädrarna som sitter emot stiften är helt stumma medans några är fjädrande å så är de nån slaks vit belgänign på gummit
Senast redigerat av dojema (15 augusti 2012)

Sök