3134
Sök

Parkeringsböter, överklaga?

17 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
Hej!

Idag hade man då turen att få sin första parkeringsbot när man skulle in på jobbet en sväng, hade inga mynt på mig så jag sa till mig själv "Fan de lär ju inte kolla nu ändå". Men ack så fel jag hade, kom ut på lunchen igen och möttes av en lapp på rutan.

Men nu är det så att lapplisan har skrivit "Fabrikat: Audi 100", men det är en Audi 100 2,3e. Kollar man upp fordonet på vägverket står det "Fabrikat: Audi 100 2,3e". Har läst och letat upp lite information, men fortfarande inte hittat något konkret om detta, är det något man kan överklaga på? Om det går hur går man tillväga isf? Står att man ska kontakta polismyndigheten på lappen, men det känns lite fånigt att gå in där och säga "tja, det ska faktiskt vara audi 100 2,3e.

Nån där ute som vet? tongue

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
13 mars 2007
en sådan liten sak tror jag inte går att överklaga på!? tycker det låter skumt om det skulle gå, det är ju trots allt en audi 100

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

498 Inlägg
13 mars 2007
netropa skrev:
Hej!

Idag hade man då turen att få sin första parkeringsbot när man skulle in på jobbet en sväng, hade inga mynt på mig så jag sa till mig själv "Fan de lär ju inte kolla nu ändå". Men ack så fel jag hade, kom ut på lunchen igen och möttes av en lapp på rutan.

Men nu är det så att lapplisan har skrivit "Fabrikat: Audi 100", men det är en Audi 100 2,3e. Kollar man upp fordonet på vägverket står det "Fabrikat: Audi 100 2,3e". Har läst och letat upp lite information, men fortfarande inte hittat något konkret om detta, är det något man kan överklaga på? Om det går hur går man tillväga isf? Står att man ska kontakta polismyndigheten på lappen, men det känns lite fånigt att gå in där och säga "tja, det ska faktiskt vara audi 100 2,3e.

Nån där ute som vet? tongue

känns ju overkill att överklaga en P-bot bara för lisan missat 2,3e,
de räcker väl att de skriver vad det är för modell?
Nee betala och se glad ut.

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
13 mars 2007
ja det är nog bara att betala tror jag faktiskt

17 Inlägg
13 mars 2007
Trådstartare
andreas_940 skrev:
känns ju overkill att överklaga en P-bot bara för lisan missat 2,3e,
de räcker väl att de skriver vad det är för modell?
Nee betala och se glad ut.

Hade betalat direkt om jag nu haft pengar till det, men man är ju en fattig student som knappt har råd med soppa till bilen ens sad

SSS -12
3 217 Inlägg
13 mars 2007
Invänta en påminnelse... Det kan faktiskt ha varit någon som snott lappen från dig!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

volvoraggare
4 776 Inlägg
13 mars 2007
eller så gör du som mig knyckla i hop p-boten och släng skiten i papperskorgen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

407 Inlägg
13 mars 2007
ursäkta men fjantig sak att överklaga tycker jag, ditt regnr står väl på p-boten? sen så har du ju faktiskt gjort fel och då borde du finna dig i det! smile

8 883 Inlägg
13 mars 2007
Bara att bita i det sura äpplet och betala. Vänta på påminnelse kostar bara mera, betala är det rätta för att slippa dyra påminnelse avgifter och till slut kronofogden.

Fotograf på tierpidag.se

17 Inlägg
14 mars 2007
Trådstartare
Hamilton: En påminnelse kostar inget extra eftersom det kan varit nån dum jävel som tagit din pbot. Men efter den påminnelsen höjs avgiften något. Så står det på själva boten.

* Voff voff *
10 583 Inlägg
14 mars 2007
netropa skrev:

På något vis känner jag mig manad att citera Chrizz´s signatur här:

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

;-)

Tråkigt med p-boten dock, men som flera andra skrivit så är det ingen idé att överklaga! Dock kan du utan problem vänta på första påminnelsen eftersom den är kostnadsfri!

Lycka till!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

5 198 Inlägg
14 mars 2007
Men va är det för fjanterier... inte råd att betala böterna.. men se då till å betala vad det kostar i avgift istället då.. du har gjort fel.. stå för det... larvigt å gnälla när man själv har gjort fel,,, "Står inte 2.3" ? vaddå-- är väl ff ditt reg nummer som står där.. hade det vart fel hade du kunnat överklaga,,,

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
14 mars 2007
Vänta in en påminnelse du! Den kostar dig ingenting å då har du lite mer tid å skramla ihop pengarna på! Å med lite tur så blir du bort tappad i handlingarna. Det har hänt mig två gånger i centrala Halmstad.
Men dyker påminnelsen upp så det bara att pröjsa! Motorbetäckningen är totalt irrelevant, det e en audi 100 å den har det regnummret å den ståd där den tiden!

Lycka till!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
14 mars 2007
precis invänta påminnelse om en sån kommer, första har ingen avgift för påminnelse och det tar ett bra tag inan den dimpar ner i postlådan om den ens gör det:P

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

46 Inlägg
14 mars 2007
överklaga kan man, kanske inte för en sån struntsak som motorbeteckninge...
har kommunens lapplisa skrivit ut boten så får man gå in till polisen och bestrida boten skriftligt. trögt som faaaaan o du kommer garanterat inte få den riven, har däremot ett bevakningsbolag skrivit ut boten är det lättare, då kan du ringa bolaget med nån snyftare om hur stressad du var och fattig du är.
personligen tycker jag att du gör bäst i att betala när påminnelsen kommer på posten.

Thorssa
14 mars 2007
Inte en chans att överklaga på det där. Om det är ett privat parkeringsbolag kan du ju vänta på påminnelse men är det kommunalt blir det i slutändan alla vi som får betala administrationskostnaden för att skicka ut en påminnelse via skatten.

2 Inlägg
14 mars 2007
Hej!

Du kan inte överklaga på en sådan sak tyvärr. Där emot om det hade skrivits Audi 80, så hade du kunnat överklaga.
Du kan ju alltid bygga om din bil så att den är mycket lik en annan modell då kan det bli svårt för dom, så vidare dom inte gör en QP på bilen.
Om du inte vet så är QP polis term för slagning i registret på en bil. Lycka till!

Mvh. Micke

1 256 Inlägg
14 mars 2007
Jag har en kund som körde med en Jeep Grand Cherokee med Mercedeslogotyper över hela bilen, han överklagade och vann på 16 av 17 fall.. så det går! smile

Sök