3235
Sök

Frågor om min nya iPad 3

450 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Hejsan ny ägare till min iPad. Då jag sen tidigare har endast android prylar så är Apple nytt. Ska med tiden gå över till Apple i allt men har lite frågor just nu smile

Vad är kalibrera (jailbreak) och vart gör man de ?
Hur laddar man ner torrent filer och sen visar dem i min Apple tv ? smile
Torrent downloader safari cydia läste jag om men skulle som sagt kalibrera innan ?wink
Samt vad är cydia ... Vad jag har fattat är de där man får tag i alla bra nyttiga program ??

Tacksam för den hjälp jag får smile

//med vänliga hälsningar Henke
Senast redigerat av Henrik-N (21 augusti 2012)

164 Inlägg
22 augusti 2012
Kalibrera har inget med ipad och göra. Jailbreak är ett sätt att låsa upp iPADen från Apples spärrar, för att kunna göra detta får du säka på google typ Jailbreak iPAD 3 (sedan version numret på iOS som är installerat på paddan).
När du sedan installerat det så kommer du få en app som heter cydia, cydia är som en sorts appstore fast med program som inte finns på appstore, finns tex appar som tillåter dig ändra hur gränssnittet ska se ut men min största tips är installous där hittar du betalapps fast gratis.
Ang. Att ladda ner torrents och sedan spela upp dem i din appletv, det skulle jag inte göra. Det är för knepigt då du måste även jailbreakadin appletv för den kan inte hantera filformaten på filmer man laddar ner. När dn appletv är jailbreakad måstd du installera tex plex i den då kan du spela de flesta filformaterna som finns.
Lycka till.

sthlm

347 Inlägg
22 augusti 2012
Undrar varför man i hela friden ska gå över till Apple prylar och bara skapa sig en massa problem...
Är man en användare som gör denna typ av saker så bör man ju hålla sig borta från Apple då allt genast blir väldigt krångligt.

Tycker Appleprylarna är bra på det de är ämnad till men vill man mer så blir det genast väldigt tungrott och problematiskt

Självklart går det med div. wiki, internetsidor suspekta applikationer osv men det hade ju vart mycket enklare på en androidmaskin

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
22 augusti 2012
Hehe, varför köper man en iPad och varför har man Apple TV om man vill kolla på nedladdade filmer? Snacka om att krångla till det.
Hade du köpt en Asus Transformer Pad eller dylikt hade du bara behövt installera en app eller två (en torrentnedladdare och en spelare), sen är det HDMI-utgång på den så du hade kunnat koppla tv'n direkt till pad'en. Inget krångel.

Har själv en iPhone 4 som är jailbreakad och jag vet hur krångligt allt är, är inte direkt lätt om man inte är lite av en nörd som en själv. smile

Sök