3400
Sök

Avråda folk till och köpa ångtvätt

Bike
30 juli 2012
Trådstartare
precis som det låter vill ja tips folk om att köpa ångtvätt för både bil syfte och inomhus
köpte en rätt dyr för 3500:-

http://www.netonnet.se/art/hem-och-hush … 9300.4737/

sådan

Men den är lika effektiv som att stå och pissa på skiten
så för er som letar efter mirakel maskin leta vidare denna gör inte jobbet
inte för mig i alla fall

körde i duschen som inte var så smutsig och den klarar knappt något
en klick diskmedel och en trasa gjorde jobbet dubbelt så bra.

Muttley
1 augusti 2012
Trådstartare
Handhavandefel vill jag nog syfta på.  Använt i badrum
En gång och de fungerade för mig

Bike
2 augusti 2012
Trådstartare
tror inte det för använde den som man skulle
men man får nöta länge innan det händer något

i alla fall om man pratar om ingrodda rester från tvål hår och andra hygien produkter

69 Inlägg
26 augusti 2012
Själv tycker jag helt tvärtom.

Har sedan några år Biltemas billiga ångtvätt.
Köpte den främst för att rengöra fälgarna då de är ganska svårtvättade.

Men bäst har den visat sig vara i hemmet.

Badrummet: fogarna i duschen som blir ganska äckliga, spruta på cillit bang och låt verka en stund, sedan blåser man bort skiten med ångan.

Runt blandaren är det bara att köra, försvinner direkt.

Men allra bäst visade sig den vara när jag klantade mig och stekte tacofärs i min nya vita Lyle & Scott tröja.

Kastade den i tvätten direkt med Vanish, men det blev inte rent. Tog då ångtvätten och en svamp och ångade ner fläcken väldigt mycket samtidigt som jag gnuggade med svampen, det tog en stund, men fläcken försvann.

Så åter till sakfrågan, jag är jättenöjd trots det låga priset dessa maskiner har - Finns ju självklart både dyrare och bättre.
Senast redigerat av Jocke_lkpg (26 augusti 2012)

JFfoto
26 augusti 2012
Trådstartare
Jocke_lkpg skrev:

Badrummet: fogarna i duschen som blir ganska äckliga, spruta på cillit bang och låt verka en stund, sedan blåser man bort skiten med ångan.

Men allra bäst visade sig den vara när jag klantade mig och stekte tacofärs i min nya vita Lyle & Scott tröja.

Kastade den i tvätten direkt med Vanish, men det blev inte rent. Tog då ångtvätten och en svamp och ångade ner fläcken väldigt mycket samtidigt som jag gnuggade med svampen, det tog en stund, men fläcken försvann.

Så åter till sakfrågan, jag är jättenöjd trots det låga priset dessa maskiner har - Finns ju självklart både dyrare och bättre.

Om du hade sprutat cilit bang och sen tagit en svamp hade det nog varit lika effektfullt, kan ju varit cilitbangen som gjorde allt arbete smile

69 Inlägg
26 augusti 2012
Kalltkaffe skrev:
Jocke_lkpg skrev:

Om du hade sprutat cilit bang och sen tagit en svamp hade det nog varit lika effektfullt, kan ju varit cilitbangen som gjorde allt arbete smile

Absolut, men nu slapp jag gnugga, skölja av skiten som lossnat ifrån fogarna hade jag ju behövt göra i vilket fall smile Har kört utan Cilit bang också, och det går bra, men är inte lika smidigt smile

Sök