4220
Sök

Volvo S60 -01, Parkeringsvärmare startar inte

MiataLasse
26 augusti 2012
Trådstartare
Jag har en Volvo S60 -01 (köpte den i maj i år).
Det sitter parkeringsvärmare monterad, men den startar inte (parkeringsvärmaren alltså *skratt*)

Någon som kan ha idéer varför? Är den ex. temperaturstyrd så den inte startar när det är för varmt ute, eller finns det något enkelt man själv kan felsöka, innan man lämnar in bilen på Volvo verkstad....  roll

Grabbar med lem kör bilar med rem.
62 Inlägg
26 augusti 2012
Är det med tidur? Hörs det något från den? Låter det som den försöker tända men avbryter efter ett tag?
Kan vara allt från dåligt bilbatteri till luft i bränsleledningen. Vad händer när du försöker få igång den?
Du kan börja med att rycka säkringarna till den och låta den stå strömlös i 20 min.

MiataLasse
26 augusti 2012
Trådstartare
weldion skrev:
Är det med tidur? Hörs det något från den? Låter det som den försöker tända men avbryter efter ett tag?
Kan vara allt från dåligt bilbatteri till luft i bränsleledningen. Vad händer när du försöker få igång den?
Du kan börja med att rycka säkringarna till den och låta den stå strömlös i 20 min.

Tack Weldion för snabbt svar och tips.
Tiduret sitter i färddatorn, och det spelar ingen roll om jag tar Direktstart eller via timern. Hör inga ljud alls ifrån det, varken startförsök, brummande eller annat, utan är helt tyst.
Ska testa att rycka säkringen, och se om det hjälper.

326 Inlägg
26 augusti 2012
MiataLasse skrev:
Jag har en Volvo S60 -01 (köpte den i maj i år).

Köpte du den på firma? I såfall är det bara att reklamera hos dom.

Avstängd
71 Inlägg
26 augusti 2012
Bra info att skriva är ju tex om det är bensin eller dieselvärmare så man kan ange fel som är troligt.

MiataLasse
26 augusti 2012
Trådstartare
Latheten skrev:
Bra info att skriva är ju tex om det är bensin eller dieselvärmare så man kan ange fel som är troligt.

Ja, visst är det *asg*
Nåja, bensin  wink

Avstängd
71 Inlägg
26 augusti 2012
Har du kollat om den får bensin samt om det är ström fram till värmaren? OM INTE GÖR DET.

Sök