3080
Sök

tips på vart man får tag i uppgraderingsturbo och extraktorgrenrör till 855R?

jon
76 Inlägg
15 maj 2008
Trådstartare
tjena ja vill ha lite tips på bra turboaggregat till 850R, något större än original helst. och så undrar jag om någon vet om nått ställe man kan köpa extraktorgrenrör till 850? MVH Christian

Chris

1 072 Inlägg
15 maj 2008
Det stog en annons i senaste bilsport om extraktor till Volvos 5ór om jag inte mins helt galet..

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
15 maj 2008
19T turbo kan väl vara ganska lagom då. Köpte min av Mulle Hojj och Turbomeck (www.turbomeck.se). Känns lite oseriöst (garageföretag) men billigt är det, och det har inte krånglat än sålänge.
Annars har ju www.gikturbo.se eller www.atechmotor.se 19T snurror.

Extraktorgrenrör vet jag faktiskt inte, tror att de allra flesta bygger själva. S60R rören är ju lite vassare, finns att köpa på Volvo bl. a.

Forummoderator
10 576 Inlägg
15 maj 2008
motornord har till RNC 5:an, kombinerar man det med en fläns från KL racing så har man en fin extraktor smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

8 252 Inlägg
15 maj 2008
chris850r skrev:
tjena ja vill ha lite tips på bra turboaggregat till 850R, något större än orginal helst

18T, 19T, GT3071R, HX35. Svårt att säga nåt utan att veta vad du siktar på i effektväg, hur du gör med wastegate och vad det får kosta.

torpis skrev:
motornord har till RNC 5:an, kombinerar man det med en fläns från KL racing så har man en fin extraktor smile

Man ska nästa helst byta båda flänsarna, så man får T3-fläns till turbon.

674 Inlägg
27 augusti 2012
Gammal tråd, men jag har tänkt på samma sak. Hitta ett sätt att få 19T agg.et att få att hänga med till lite högre effekt en den är gjord för från början, sammtidigt behålla alla fina egenskaper med 19T:et   Tex.  genom att byta kompressorhus & kompressorturbin till en något större.. balansera o tjofaderittan allt man gör för att det ska funka.    så man kan ha ett lad på max1,8 & ändå pumpa 400hk?   Någon som har ider eller riktig kunskap att dela med sig av som hör till ämnet?

With great freedom comes great responsebility

Sök