3588
Sök

Köpråd A4 (b6) vs Coupe

2 046 Inlägg
28 augusti 2012
Malheus skrev:
kannebanne skrev:
Malheus skrev:

Jo, om det nu är så bra skulle det vara standard..Vilket det inte är.

De är standard på S och RS samt Q serien.

AWD är standard på Subaru också, oavsett modell program.

Unleash skrev:
jag vågar sticka ut hakan och säga att det säljs mer Quattro bilar än 2wd hos Audi.

En Audi utan Quattro vore som en Saab utan turbo.

Ska du också börja som dom andra?

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.

6 632 Inlägg
28 augusti 2012
kannebanne skrev:
Malheus skrev:
kannebanne skrev:

De är standard på S och RS samt Q serien.

AWD är standard på Subaru också, oavsett modell program.

Unleash skrev:
jag vågar sticka ut hakan och säga att det säljs mer Quattro bilar än 2wd hos Audi.

En Audi utan Quattro vore som en Saab utan turbo.

Ska du också börja som dom andra?

Lite, mest för man inte ska överskatta allt, vilket det låter som vissa gör här.

De/Dem

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 augusti 2012
SE skrev:
it_mutt länkar:
SE skrev:
Ingen annan förrutom Rquired har skrivit att 2WD skulle vara värdelöst!

Jaha? Vad menar du nu?

Jag skrev:
-INGEN annan förrutom Rquired har skrivit att 2WD skulle vara värdelöst!?

Jaså, det är jag som hittat på?

Jag började med att skriva att en Celica fungerar utmärkt, inte är perfekt, optimal, kvickast etc utan utmärkt, på vintern. Sedan svarade jag trådskaparen att han skall inte tro att 4WD är ett måste för vintern, det fungerar med 2WD.

Damn_fast kom med ett svar som mest handlade om att inte mycket slår 4WD trots att jag inte påstått motsatsen och att 4WD har bättre framkomlighet vilket jag aldrig nekat till. Och så kom antydningar redan här om att "2WD står bara och slirar i backar", jojo hade dom gjort så hade det väl inneburit att de är värdelösa för i vilken svensk stad saknas backar?

Jag svarade på detta inlägg genom en förklaring, ett flertal exempel på när 4WD utan omsvep är överlägset baserat på min egen erfarenhet och följande text, jag citerar mig själv:
Rquired skrev:
"Ni får skilja mellan "behov/nödvändigt" och "bra/kul att ha", jag skrev att man inte behöver 4WD inte att det inte finns fördelar med att välja det."

Där, cirka en sida in i tråden, tycker jag det är så tydligt jag kan göra det, 2WD duger men 4WD har fler fördelar på vintern.

Likväl fortsätter den fem sidor, och personangreppen börjar hagla när ni upptäcker att jag inte håller med om att 4WD är perfekt utan, hemska tanke, vågar påstå att det faktiskt finns nackdelar med att välja 4WD (bl.a högre förbrukning).

Nåja, vad som ändå borde vara mer uppenbart är att tråden bygger på ett missförstånd. Likväl har det hittats ett nytt ämne, nu skall det helt plötsligt redas ut vem som gjort fel...

Jag erkänner att jag gjort fel och betett mig illa, men anser inte att jag är ensam. Vill inte resten stå för vad dem gjort är det inget jag kan påverka.

Ber om ursäkt, Zpid.
Senast redigerat av Rquired (28 augusti 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

886 Inlägg
28 augusti 2012
Unleash skrev:
Malheus skrev:
Imb4 Quattro owners get butthurt.

Om TS la ut en max budget skulle det vara enklare, plus vad bilen ska användas till skullle det vara enklare.

varför välja nåt annat om man har möjlighet att välja Quattro?
finns inga downsides

Inga downsides?

Dyrare inköp, dyrare reparationer, drar mer bränsle(=dyrare skatt) är väl downsides om något?

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
28 augusti 2012
kannebanne skrev:
Unleash skrev:
Malheus skrev:
Imb4 Quattro owners get butthurt.

Om TS la ut en max budget skulle det vara enklare, plus vad bilen ska användas till skullle det vara enklare.

varför välja nåt annat om man har möjlighet att välja Quattro?
finns inga downsides

Håller med! Sjukt mycket skönare att köra än bakhjulsdrift smile förstår inte varför många är emot Quattro/AWD/4WD!

Det är nog få som är emot systemet, men alla inte lika insnöade. 4WD har sina nackdelar hur mycket man än vill förneka det, och alla är inte behov av det, eller känner inte att man vill hosta upp de extra kronorna som 4WD kostar.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

202 Inlägg
28 augusti 2012
Senast redigerat av SE (28 augusti 2012)

Mercedes C 350 AMG

Sök