nu är detta kanske lite "off toppik" men nej slälvklart monteras inte nått som man vet är upp åt väggarna galet och som man vet kommer ge problem för kund eller för en själv i slutändan.
Men att tvinga på eller "övertala" en person till nått som hon/han inte vill ha trots att det är mycket bättre och inte "kosta något alls" är inte våran stil då är det bättre att säga nej tack till det jobbet.
Faktum kvarstår ju att åtar man sig ett jobb så utför man det på ett fackmanamässigt sätt och upplyser om allt man bara kan för att ha en så medveten kund som bara möjligt går och berättar om varför man tycker han/hon skall göra si eller så med sin maskin och som du säger motiverar varför.. Sen är det upp till kunde att bestämma. och väljer kunden nått som inte kommer fungera får man förklara varför man inte vill göra detta och tacka nej till jobbet.
Just när det gäller 2.0T motorn har detta visat sig fungera bra med denna förstärkning som jag tidigare nämde sen är det kanske inte det till 1000% optimala men säg någon motor som är 1000% perfekt alla har sina för och nackdelar.
Ta BMW M3 som exempel underbar motor som är relativt hållbar ganska högt upp i effekt och som man kan trima för en billig peng, men vill man ha pyramid ringar i samt borra upp den blir det väldigt trångt lite synd men en i övrigt trevlig maskin.
Ja denna listan kan ju göras sjukt lång på för och nackdelar som du säkert vet så för att avrunda diskutionen och inte gå mer off topik än vad vi gjort så kan vi konstatera att jag svarade felaktigt då jag inte läste vilken motor det var och att alla har olika instälning till vad kundvård är, och att det är en konst att tacka nej till jobb.
Men så länge kunden är nöjd är ju allt bra för det är ju han eller hon som ser till att man har ett jobb att komma tillbaka till.
Vill du diskutera detta vidare med kundvård eller dyrligt kan vi ta det över en kopp eller nått annat drickbart alltid trevligare så. :-)
Mvh Adde
Senast redigerat av Adde_e46 (29 augusti 2012)
man bygger inte Rom på en dag så borta bra men verkstan bäst..