3296
Sök

940 230 Fd som drar 2 liter/mil

3 Inlägg
11 mars 2007
Trådstartare
#1
Har en 940 -95 som gått kanon bra tills nu. Bytte avgas bit efter grenröret och sen dess drar den 2 liter/mil och lamda lampan lyser och felkoderna är för fet blandning. Stiftena är sotiga och ibland surar den ned sig t o m när man försöker starta den. Lamda sonden är uppmätt och skall fungera. Stift och filter bytta. Även kablar och fördelare. Skall lämna in den men pengarna rinner iväg. Hjälp någon som vet vad det kan vara?

601 Inlägg
11 mars 2007
#2
barretta skrev:
Har en 940 -95 som gått kanon bra tills nu. Bytte avgas bit efter grenröret och sen dess drar den 2 liter/mil och lamda lampan lyser och felkoderna är för fet blandning. Stiftena är sotiga och ibland surar den ned sig t o m när man försöker starta den. Lamda sonden är uppmätt och skall fungera. Stift och filter bytta. Även kablar och fördelare. Skall lämna in den men pengarna rinner iväg. Hjälp någon som vet vad det kan vara?

Vad är felkoden? 232 lr? isåfall är det den besvärliga felkoden som innebär att typ vad som helst i elektronikväg kan va kasst men är du säker på lambdasonden är ok? Annars kan du ju kolla luftmassemätaren å bränsletrycket med kanske?

3 Inlägg
12 mars 2007
Trådstartare
#3
Den bland flera andra dyker upp. Jag kan återställa alla och lampan slocknar men sedan efter ett tag lyser den igen och 113 kommer upp som första sen 232 och 231.  Inga larm på Lambda sensor. Drar jag ur kontakten till LMM går den mycket sämre och utan ork. Bilen går bra när man kör men dyrt! Om bränsle trycket skulle vara fel ökar väl inte bensinförbrukningen?
B

V.A.G Mekaniker
42 Inlägg
12 mars 2007
#4
kollat luftfiltret? det kan ju vara helt igensatt så de inte flödar igenom tillräckligt med luft. Hade liknade problem med min, efter å ha letat ett bra tag så hittade jag felande länken smile

V.A.G mekaniker

28 Inlägg
12 mars 2007
#5
940in ja hade förrut surade ner sig å käka stift då var bränsletrycksregulatorn väck den drog oxå riktigt mycke soppa!!

3 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
#6
Slutligen kom den hem från verkstaden. Mecken där svor och slet sitt hår ett tag innan han konstaterade att både lambda sonden och LMM hade pajat. Jag bytte lamda sonden tidigare men troligen gick den sönder igen då LMM också var paj.Nu skall en ny CD växlare installeras. Tack för råd och tips.
B


Sök