3561
Sök

hjälp med trim

53 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
vill veta hur mkt trim ja kan komma åt som passar på min 540I 95:a . å ja vill gärna veta om ja kan ställa om motorn å få ut mer hästkrafter även fast ja inte kommer ha turbo eller kompressor.
Senast redigerat av V8-Racer (17 mars 2007)

Take A Picture It Last Longer =)

250 Inlägg
17 mars 2007
Chip och Avgas lär ju finnas... vet inte hur mkt det ger dock...

------------------------------------------------------

397 Inlägg
17 mars 2007
Det finns ju trots att du har sagt nej till kompressor och grejer helt färdiga kompressorkit till din.. kostar en slant men satan va mkt det ger.. kolla upp det i alla fall!

131 Inlägg
17 mars 2007
Porta och plana toppen, andra kammar. Det är en bit på vägen till några fler hästkrafter wink

I drive I laugh and I Conquer

53 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
jo tack för ditt svar .. jag vet om chip, sportavgas, sportfilter, sport katalysator. vill veta mer . ville ha minst 350hk och efter allt de där har den vell 320hk.

2 911 Inlägg
17 mars 2007
V8-Racer skrev:
jo tack för ditt svar .. jag vet om chip, sportavgas, sportfilter, sport katalysator. vill veta mer . ville ha minst 350hk och efter allt de där har den vell 320hk.

Chip: 10-15hk
Sportavgas: 1-5hk
Sportfilter: 0-1hk
Sportkat: 0-5hk

Glöm 350hk med ovanstående wink

Det finns chip som säger att dom ger mer, men det gör dom inte utan att påverka motorns välmående.

Sportfilter, sportkat och sportavgas måste byggas RÄTT, då det är en sugmotor som är mycket mycket känslig för mottryck, minsta fel och du tappar endera botten eller toppvrid.

Förra veckan labbade jag med en 2,5" fullflödes på en 540, vi körde olika metoder och storlekar, värst var en 3" med den vägrade bilen gå en pinne över 170km/h och den hade tappat toppvridet.

Så tänk efter både en och två gånger när du ska bygga om din BMW, dom är redan från början extremt noggrant uträknade, så köp inte något universalsystem om du ska ge dig på avgas, utan köp ett färdigt kit just till E34;ans 540, då vet du vad du får, nämligen trevligt muller och möjligen 5-6hk extra.

53 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
joo men ja vill veta hur ja kommer upp till 350hk . . den har ju 286 orginalt . men min gräns blir mellan 320 & 350hk . hade inte tänkt lägga ut hur mkt som helst på motorn . vet att de kommer kanske kosta en del . men ville mest ha hjälp me å veta lite mer så ja har lite kunskap sen då ja väl ska köpa allt.. . men tack för dina svar

2 911 Inlägg
17 mars 2007
Chip, komplett avgassystem anpassat för just din bil och sportfilter är i runda slängar 10-15.000kr.

Bygger du systemet själv kommer du undan med 2000-5000kr, men då måste du va toksäker på areor och längre, motstånd och liknande.

Sök