4205
Sök

Min BMW E36 328 dör under start HJÄLP

1 482 Inlägg
5 september 2012
Kan vara nå skumt med tändsignalen eller DME enheten också. Kan vara värt kolla felkoder. Lambdasonden kan även den spöka.

BLT Service
Theracords Music Label

Bahamas
45 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Noxxer skrev:
Kan vara nå skumt med tändsignalen eller DME enheten också. Kan vara värt kolla felkoder. Lambdasonden kan även den spöka.

Köpte ett nytt relä idag och vips så startade bilen.. Dock bytte jag ju självklart sopapump och tändstiften med i samma veva tongue Är det då normalt att bilen spotar ut svart rök? Det gjorde den dem först 1-2min. Kan då säga att bilen inte vart igång på en hel vecka typ. Dock så gör den inte det nu efter en 15-20min körning.

Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
6 september 2012
Du har försök så många gånger att starta innan den gick bättre, det är normalt att det ryker lite svart i början, kör några kilometer så får du se att det går över. wink
Senast redigerat av alain (6 september 2012)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Bahamas
45 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
alain skrev:
Du har försök så många gånger att starta innan den gick bättre, det är normalt att det ryker lite svart i början, kör några kilometer så får du se att det går över. wink

Jupp det har det med gjort så nu kan jag sova gott inatt, finaly big_smile

Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.

449 Inlägg
6 september 2012
ja skulle tro att de var tändstiften som var kass eftersom den rök svart alltså mycke oförbränd bensin i motorn

Full Fart Spar Tid!!!

Bahamas
45 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
robert___j skrev:
ja skulle tro att de var tändstiften som var kass eftersom den rök svart alltså mycke oförbränd bensin i motorn

Okej, dock var tändstiften helt nya och satte endast i motorn i 10 - 20 min innan vi testade starta den tongue Dock så var där mycket bensin sen igår så det kan ju endå stämma. Nu körde jag den igen för c.a 1timme sedan och då var den frisk och spottade inte ut nåt mer rök.

Bahamas
45 Inlägg
10 september 2012
Trådstartare
Sådär ja, hade samlat mod och kollade igenom alla slangar osv. Det visade sig att slangen under insuget hade en jäkligt stor sprika mad Så det blev en snabb vända till Stigs Autoshop och köpa en ny och montera dit skiten VILKET inte var det enklaste och komma åt dock gick det med lite tålamod smile Startar bilen och den går som en DRÖM WIIIIE.. Sjukt nöjd nu.

Sök