2286
Sök

Audi S2 VS Volvo S60...

188 Inlägg
16 mars 2007
Jag tycker nog att man ska kolla upp om "killen" vill Rejsa innan man gasar när någon kör om...
När folk gasar när jag ska köra om brukar jag bara blinka in höger å sakta dra mig in mot dom....
Men visst kan man vara lite mer tydlig i vad man säger till den man tycker gör fel...
Men som sagt, ni kan ju faktiskt varit vållande till MYCKET stora å farliga konsekvenser....

Undrar varför man ska hänga på massa plast runt bilen????
http://www.nogg.se/christianracing
http://www.mamut.com/gtr
http://www.gtiklubben.nu

1 079 Inlägg
16 mars 2007
chrix skrev:
Jag tycker nog att man ska kolla upp om "killen" vill Rejsa innan man gasar när någon kör om...
När folk gasar när jag ska köra om brukar jag bara blinka in höger å sakta dra mig in mot dom....
Men visst kan man vara lite mer tydlig i vad man säger till den man tycker gör fel...
Men som sagt, ni kan ju faktiskt varit vållande till MYCKET stora å farliga konsekvenser....

Det jag menar, en vanlig omkörning är ingen utmaning för race. Att gasa när någon ska köra om är både riskfyllt och dumt. Jag har fått samma "utmaningar" när jag legat på omkörning och man blir allt annat än glad när man ska om en som faktiskt kör saktare än mig och han börjar gasa. Så lägger man sig bakom för han fått upp en bra marshfart, så saktar han in så ska man om igen så gasar han igen så tittar man in i andra bilen så sitter nån och hånflinar åt en, jag förstår att han var förbannad. Men det var ändå ingen anledning för honom att riskera en krock med en tvärnit. Att gasa när någon ligger på omkörning jämför jag med att slicka mitten så omkörning är omöjlig.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Skogs Arbetare
413 Inlägg
16 mars 2007
är ju faan ni som skulle ha en omgång, man gasar faan inte på när man har en som ska göra en omkörning, men han har faan inge rätt att bara öppna dörren så där, skulle peppra han med pepparsprayen då.
Men man kan ju undra vilka som gjorde rätt och vem som gjorde fel......

Go For It!!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
16 mars 2007
Freddeponken skrev:
tycker det är bådas fel helt klart! dumt av din bror att gasa på när han gjorde en omkörning! dumt av han att bromsa när han kom om!
man måste vara försiktig för du vet ju aldrig vem som sitter i den andra bilen...det kan vara en pundare eller mördare=)

Håller med helt klart. Tråden behöver ju inte utvecklas mycket mer.
Senast redigerat av Mäki (16 mars 2007)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

438 Inlägg
16 mars 2007
Galad8 skrev:
Har ni någon kommentar? smile

Vilken jävla idiot, säkert sur för att han inte kunde dra er smile

julgran
214 Inlägg
16 mars 2007
Förstår inte riktigt varför han är en jävla idiot?. Om de hade blivit en olycka så hade säkert ni fått ta skiten för de då ni inte gjorde omkörningen lätt för honom. Om ni hade krockat för att han bromsa efter hade ni npg fått ta skiten för de också då ni inte hade tillräckligt avstånd. 
Jag kan faktiskt förstå varför han blev så sur på er.

Fibertekniker
74 Inlägg
16 mars 2007
Galad8 skrev:

Åhhh, jag hade aldrig tagit det om han smällde igen min dörr, hade gått ut ochoppat på hans tak och sen ett jämnfota hopp ner på hans motorhuv!!!!!!
Vilken jävla idiot, om han inte ville racea så hade han inte behövt trycka på ända upp till 200, och sen tvärnita framför, jag hade blivit tokig!

DD - True to the source
Patrick Taylor - Team DD Sverige
Ambassadör: Digital Designs Sverige och AudioControl

102 Inlägg
16 mars 2007
Crall skrev:
Förstår inte riktigt varför han är en jävla idiot?. Om de hade blivit en olycka så hade säkert ni fått ta skiten för de då ni inte gjorde omkörningen lätt för honom. Om ni hade krockat för att han bromsa efter hade ni npg fått ta skiten för de också då ni inte hade tillräckligt avstånd. 
Jag kan faktiskt förstå varför han blev så sur på er.

ja dom hade säkert fått för de enligt lagen, men han kunde lika gärna fått för vårdslöshet i trafik. Och enligt mig så ska man fan inte ha körkort om man blir så förbannad så man tvärnitar så, han kunnde lika bra kört in bakom hans s2a igen (de hade jag gjort iaf). Då hade säkert dom fattat att han inte ville raca o säkerligen släppt om han då, eller ja har fel?

Almännt tokig
481 Inlägg
16 mars 2007
det är ju fel att gasa medans han är vid sidan bättre att släppa om han och sen bjuda upp till race. som sagt är det den som utmanar som skall vara på fel sida vägen. men hans reaktion var väll lite fel hade räck med att han tutat och pekat finger eller liknande.

Inline sixes ist sie scheisse.......

2 911 Inlägg
16 mars 2007
Enda idioten här är den som skriver liknande saker på ett publikt forum, ni som håller på såhär hoppas jag lär er the hard way.

Håll er på gocartbanan på skara sommarland istället för bland trafikanterna som vill överleva helgerna...

Knegare
718 Inlägg
16 mars 2007
Galad8 skrev:
absolute_volvo skrev:
Galad8 skrev:

varför gav han sig inte förrän 190?
nog var det raca han ville. men när vi drog honom så ökade vi typ till 200 sen släppte vi.. å då komme han om oss sen  fick han typ snedamp och pallnitade så bilen ställde sig tvärs över vägen...

hade han nitat framför mig så hade han fått se sverige från luften tonguetongue haha

jaasi ^^
Han som "hetta" på oss var nog gode sugen på slå.. undra va man hade gjort då tongue

Kan ju lova att jag inte varit många milisekunder efter med att trycka upp min näve i fejjan på honom..:b Sen behövde han ju inte haka på då han fattade att ni inte släppte om honom.. big_smile

William 2009-02-20

1 997 Inlägg
17 mars 2007
Trådstartare
taylor skrev:
Galad8 skrev:

Åhhh, jag hade aldrig tagit det om han smällde igen min dörr, hade gått ut ochoppat på hans tak och sen ett jämnfota hopp ner på hans motorhuv!!!!!!
Vilken jävla idiot, om han inte ville racea så hade han inte behövt trycka på ända upp till 200, och sen tvärnita framför, jag hade blivit tokig!

mm, jag var påväg men jag hejdade mig tongue
han hade en likadan volvo som du typ.. btw

Fibertekniker
74 Inlägg
17 mars 2007
Galad8 skrev:
taylor skrev:
Galad8 skrev:

Jag hade inte släppt vid 200 wink

DD - True to the source
Patrick Taylor - Team DD Sverige
Ambassadör: Digital Designs Sverige och AudioControl

Skogs Arbetare
413 Inlägg
17 mars 2007
Fy faan vilka idioter det fi nns här inne!! HAHAHA

Go For It!!

37 Inlägg
18 mars 2007
taylor skrev:
Galad8 skrev:
taylor skrev:

Jag hade inte släppt vid 200 wink

Men de gjorde jag, för att dubbfria vinterdäck är inte så jättestabila å
säkra i högre farter på asfalt!

Avsevärt lägre bromssträcka med dubbfria vinterdäck om man jämnför
med vanliga sommarsulor!

Sök