2709
Sök

Lite frågor ang. Audi a4 1.8T

Lastbilchaufför
53 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
#1
Tja!
Det är så att jag har kommit över en audi a4 1.8 T å det är slö så in i helvete.. tänkte fråga.. Någon somvet vad de kan bero på ?
Den har gått 17500 mil å är välservad..
tack på förhand!


449 Inlägg
17 september 2012
#2
du får nog börja med att kolla felkoder på någon verkstad.. sen vet ja ju att luftmassmätarn kan göra bilen slö men bäst billigast att börja med felkoder

Full Fart Spar Tid!!!

Lastbilchaufför
53 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
#3
aha okej tackar jag får göra det!


1 926 Inlägg
17 september 2012
#4
Om du drar ur lmm blir det någon skillnad på bilen då?
Ingen slang som läcker eller så?

Volkswagens Of Sweden på Facebook
3 519 Inlägg
17 september 2012
#5
Låter som det är läckage i nån slang.
Turbo slut?

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Avstängd
10 388 Inlägg
17 september 2012
#6
Som redan påpekat; läs ut felkoderna

Den kan ju ligga i "limp"-mode, och då är det iaf ingen raket till bil

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

215 Inlägg
17 september 2012
#7
majztY skrev:
Tja!
Det är så att jag har kommit över en audi a4 1.8 T å det är slö så in i helvete.. tänkte fråga.. Någon somvet vad de kan bero på ?
Den har gått 17500 mil å är välservad..
tack på förhand!

Vilken motor är det du har ?

En A4 1.8 är ganska slö även när allt fungerar.

En sådan bil köper man inte för prestanda utan för att det är en bil med mycket hög kvalitet och att den är prisvärd.

Summerfun : Yamaha R1
Winterfun : Audi A4 TS

Lastbilchaufför
53 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
#8
damn_fast jag har 1.8T det ska väl ändå vara lite mer drag ?


Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
17 september 2012
#9
Personligen så tycker jag 1.8t 150hk är ganska slö även när allt fungerar, men du kan ju kolla upp felkoderna. Tändspolar och luftmassemätare är vanliga problem på dessa motorer.


193 Inlägg
17 september 2012
#10
Tror den gått in i "säkerhetsläge" då laddar den 0.3. En kompis hade en a4 å han hade samma problem, de va så enkelt att en kabel var av till magnetventilen så den hade gått in i säkerhetsläge. kändes jätte slö
'


Avstängd
10 388 Inlägg
17 september 2012
#11
Holmstrom1 skrev:
Tror den gått in i "säkerhetsläge" då laddar den 0.3. En kompis hade en a4 å han hade samma problem, de va så enkelt att en kabel var av till magnetventilen så den hade gått in i säkerhetsläge. kändes jätte slö
'

0,3 är limp-mode ja

0,5 laddar den normalt

Kabeln till N75:an är galet vanlig att den är av i själva kontakten
Senast redigerat av it_mutt (17 september 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

193 Inlägg
17 september 2012
#12
Yes. Detta var dock en chippad ts som skulle ladda 1.2 så vi var riktigt fundersam när den nästan kändes som en vanlig "1.8"
it_mutt skrev:
Holmstrom1 skrev:
Tror den gått in i "säkerhetsläge" då laddar den 0.3. En kompis hade en a4 å han hade samma problem, de va så enkelt att en kabel var av till magnetventilen så den hade gått in i säkerhetsläge. kändes jätte slö
'

0,3 är limp-mode ja

0,5 laddar den normalt

Kabeln till N75:an är galet vanlig att den är av i själva kontakten


Lastbilchaufför
53 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
#13
it_mutt var sitter den kabel ? smile
mvh


Avstängd
10 388 Inlägg
17 september 2012
#14
majztY skrev:
it_mutt var sitter den kabel ? smile
mvh

Ptja, hur fasen ska man förklara det...Öppna huven, titta ner på vänster sida om motorn (framifrån, passagerarsidan alltså) i framkant, där går ner en kabel, sitter i princip "rakt ovanför turbon".

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

193 Inlägg
17 september 2012
#15
Ja, sen är det någon typ av silvrig värmeisolering en bit också på kabeln?
it_mutt skrev:
majztY skrev:
it_mutt var sitter den kabel ? smile
mvh

Ptja, hur fasen ska man förklara det...Öppna huven, titta ner på vänster sida om motorn (framifrån, passagerarsidan alltså) i framkant, där går ner en kabel, sitter i princip "rakt ovanför turbon".


Avstängd
10 388 Inlägg
18 september 2012
#16
Holmstrom1 skrev:
Ja, sen är det någon typ av silvrig värmeisolering en bit också på kabeln?
it_mutt skrev:
majztY skrev:
it_mutt var sitter den kabel ? smile
mvh

Ptja, hur fasen ska man förklara det...Öppna huven, titta ner på vänster sida om motorn (framifrån, passagerarsidan alltså) i framkant, där går ner en kabel, sitter i princip "rakt ovanför turbon".


Det har jag inget minne av att där var på min dock. Ska se, jag har nog någon bild liggandes i "värsta fall"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!


Sök