3268
Sök

Volvo 945 LTT, Motorn dör vid kraftiga svängar?

11 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
Hejsan, skulle behöva lite hjälp av någon kunnig.. Felet med bilen är att när jag kör och rattar fullt åt nått utav hållen så blir det som soppatorsk:s alltså den bluddrar/dör, Fast när jag rattar tillbaka så hoppar den igång igen och går som en klocka? Vad kan felet vara? Tacksam för svar

Laddtryck!
137 Inlägg
17 september 2012
Min 940 var precis likadan,  då satt hela armaturen  snett i tanken.

11 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
Är det lätt att komma åt och titta?

Osponsrad
1 631 Inlägg
17 september 2012
kan sitta hårt som fan i toppen då det är ett rätt så hårt åtskruvat plastlock. men en rejäl polygrip sen lossnar den wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

17 Inlägg
17 september 2012
har vart mä om de jag o på en 740, men bara när man svängde höger, räckte me bara lite grann, de visade sig vara tändspolen av nån konstig anledning, samma me en 945 var precis lika, hittade aldrig felet, den dog en dag helt o hållet mitt på vägen så la i backe o körde undan på startmotorn, sen hoppa den igång, o har funkat i fem år utan bekyhmmer?? va säger man tongue

11 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
BudgetDunkaren skrev:
kan sitta hårt som fan i toppen då det är ett rätt så hårt åtskruvat plastlock. men en rejäl polygrip sen lossnar den wink

Men hur ser man att den är hel då big_smile? lite nybörjare.. du har ingen Sprängskiss/bild ? big_smile

17 Inlägg
17 september 2012
de ser man inte , eftersom de blir svårt o mäta upp den då du kör me bilen o svänger åt allla håll o kanter, så enda sätter är o byta o prova igen, de är en rund spole sitter i färdriktingen på höger fjäderbens torn smile

11 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
gamlavolvoturbo skrev:
de ser man inte , eftersom de blir svårt o mäta upp den då du kör me bilen o svänger åt allla håll o kanter, så enda sätter är o byta o prova igen, de är en rund spole sitter i färdriktingen på höger fjäderbens torn smile

Aha, trodde de va pumpen i tanken han pratade om "armaturen" eller va skiten kallas haha ^^

17 Inlägg
17 september 2012
näe de tror inte jag på, de är svårt problem du har hmm

11 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
gamlavolvoturbo skrev:
näe de tror inte jag på, de är svårt problem du har hmm

Ahaja ;/

462 Inlägg
17 september 2012
Hade samma problem med min förra vinterbil (740) var något glapp i en sladd vid fördelaren, lite silvertejp så gick han på fulla ställ hela vintern wink

11 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
grillchips skrev:
Hade samma problem med min förra vinterbil (740) var något glapp i en sladd vid fördelaren, lite silvertejp så gick han på fulla ställ hela vintern wink

Okej, får ta en titt imorgon smile

462 Inlägg
17 september 2012
Skydivin skrev:
grillchips skrev:

Okej, får ta en titt imorgon smile

Är seriös xD tejpa upp en sladd med silvertejp och se om det löste problemet! xD (lär bara vara jag som hade sån tur iof) xD

Osponsrad
1 631 Inlägg
18 september 2012
Gilljam skrev:
Min 940 var precis likadan,  då satt hela armaturen  snett i tanken.

Det va de jag menade wink hehe. Jag var kanske lite otydlig smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

2 174 Inlägg
18 september 2012
Samma problem på en sierra ! Det var kabeln till tändspolen som inte satt i ordentligt ! :p

Sök