2520
Sök

¥Audi A4 b5 1,8tsq 300hk

Projekt som ska leda till 300 ponnys.

51 150 Visningar
Projektet avslutat 15 augusti 2013
Älskar Emelie<3
339 Inlägg
23 september 2012
#81
Lewmpz skrev:
Riktigt fint projekt detta tongue Funderar själv på att trycka dit en fmic och grövre downpipe på min 1.8t. Tror du att det skulle rymmas en 550x180x65 ic från do88 längst ner i fronten? Alltså bakom gallret just under regplåten. Borde ju fånga mycker mer luft än orginal icn. Sedan undrar jag hur svårt det är att få till en egen downpipe? Funderar på 2.5tum då jag har simons 2.5 catback system. Måste man svetsa dit nå anslutningar till tex lamdasonden eller liknande? Vet att det blev lite grötigt med många frågor nu men skulle uppskatta svar smile

tjenare jag byggde om min bil förra helgen men jag bytte turbo och grenrör och ic(frontmonterad)

jag satte 2,5" dp det är inga problem alls att göra det köpa färdiga böjar och bara börja exprimentera
självklart måste lambdan dit men det går svetsa en mutter där lätt finns att köpa nya på typ mekonomen
sen katten blir ju problemet då den är "DP:n" orginal så du får köpa en ny katt o slänga på under bilen smile

jag har inga mått på min intercoler men den blev iaf för långt ut men kunnde inte sätta den längre in heller så jag fick såga sönder hela frontspoilern jag kan ta ett kort och ladda upp om du vill.


274 Inlägg
23 september 2012
#82
saab_tompa skrev:
Lewmpz skrev:
Riktigt fint projekt detta tongue Funderar själv på att trycka dit en fmic och grövre downpipe på min 1.8t. Tror du att det skulle rymmas en 550x180x65 ic från do88 längst ner i fronten? Alltså bakom gallret just under regplåten. Borde ju fånga mycker mer luft än orginal icn. Sedan undrar jag hur svårt det är att få till en egen downpipe? Funderar på 2.5tum då jag har simons 2.5 catback system. Måste man svetsa dit nå anslutningar till tex lamdasonden eller liknande? Vet att det blev lite grötigt med många frågor nu men skulle uppskatta svar smile

tjenare jag byggde om min bil förra helgen men jag bytte turbo och grenrör och ic(frontmonterad)

jag satte 2,5" dp det är inga problem alls att göra det köpa färdiga böjar och bara börja exprimentera
självklart måste lambdan dit men det går svetsa en mutter där lätt finns att köpa nya på typ mekonomen
sen katten blir ju problemet då den är "DP:n" orginal så du får köpa en ny katt o slänga på under bilen smile

jag har inga mått på min intercoler men den blev iaf för långt ut men kunnde inte sätta den längre in heller så jag fick såga sönder hela frontspoilern jag kan ta ett kort och ladda upp om du vill.

Det blir alltså inga problem med värmen om man sätter katten under bilen tongue? Som en liten instickare så har jag hört att det rekomenderas att ha typ 3" dp på bilarna på grund av att avgaserna har större volym från början och mindre sen innan de släpps ut från ändröret. jag är ingen expert så säg gärna till ifall det är galet tongue


108 Inlägg
23 september 2012
#83
saab_tompa skrev:
Lewmpz skrev:
Riktigt fint projekt detta tongue Funderar själv på att trycka dit en fmic och grövre downpipe på min 1.8t. Tror du att det skulle rymmas en 550x180x65 ic från do88 längst ner i fronten? Alltså bakom gallret just under regplåten. Borde ju fånga mycker mer luft än orginal icn. Sedan undrar jag hur svårt det är att få till en egen downpipe? Funderar på 2.5tum då jag har simons 2.5 catback system. Måste man svetsa dit nå anslutningar till tex lamdasonden eller liknande? Vet att det blev lite grötigt med många frågor nu men skulle uppskatta svar smile

tjenare jag byggde om min bil förra helgen men jag bytte turbo och grenrör och ic(frontmonterad)

jag satte 2,5" dp det är inga problem alls att göra det köpa färdiga böjar och bara börja exprimentera
självklart måste lambdan dit men det går svetsa en mutter där lätt finns att köpa nya på typ mekonomen
sen katten blir ju problemet då den är "DP:n" orginal så du får köpa en ny katt o slänga på under bilen smile

jag har inga mått på min intercoler men den blev iaf för långt ut men kunnde inte sätta den längre in heller så jag fick såga sönder hela frontspoilern jag kan ta ett kort och ladda upp om du vill.

Jodå har givetvis räknat med en katt under bilen tongue Ska lambdan sitta på dpn eller på katten då? Dem flesta kattarna har ju färdigt en mutter för lambdasonden men blir det rätt värden om man förlänger kabeln till original lambdasonden? Lägg gärna upp en bild, bara kul att se hur andra har löst det med fmic smile


108 Inlägg
23 september 2012
#84
Almqvisst skrev:
saab_tompa skrev:
Lewmpz skrev:
Riktigt fint projekt detta tongue Funderar själv på att trycka dit en fmic och grövre downpipe på min 1.8t. Tror du att det skulle rymmas en 550x180x65 ic från do88 längst ner i fronten? Alltså bakom gallret just under regplåten. Borde ju fånga mycker mer luft än orginal icn. Sedan undrar jag hur svårt det är att få till en egen downpipe? Funderar på 2.5tum då jag har simons 2.5 catback system. Måste man svetsa dit nå anslutningar till tex lamdasonden eller liknande? Vet att det blev lite grötigt med många frågor nu men skulle uppskatta svar smile

tjenare jag byggde om min bil förra helgen men jag bytte turbo och grenrör och ic(frontmonterad)

jag satte 2,5" dp det är inga problem alls att göra det köpa färdiga böjar och bara börja exprimentera
självklart måste lambdan dit men det går svetsa en mutter där lätt finns att köpa nya på typ mekonomen
sen katten blir ju problemet då den är "DP:n" orginal så du får köpa en ny katt o slänga på under bilen smile

jag har inga mått på min intercoler men den blev iaf för långt ut men kunnde inte sätta den längre in heller så jag fick såga sönder hela frontspoilern jag kan ta ett kort och ladda upp om du vill.

Det blir alltså inga problem med värmen om man sätter katten under bilen tongue? Som en liten instickare så har jag hört att det rekomenderas att ha typ 3" dp på bilarna på grund av att avgaserna har större volym från början och mindre sen innan de släpps ut från ändröret. jag är ingen expert så säg gärna till ifall det är galet tongue

Fick höra exakt samma sak av en kompis igår kväll med att avgaserna har större volym just efter turbon att man borde köra med 3 tums dp och sedan kan man gå ner till 2.5tum. Vill inte ha 3 tum hela vägen då jag tycker att det blir lite "burkigt" ljud på 1.8t smile


274 Inlägg
23 september 2012
#85
Lewmpz skrev:
Almqvisst skrev:
saab_tompa skrev:

tjenare jag byggde om min bil förra helgen men jag bytte turbo och grenrör och ic(frontmonterad)

jag satte 2,5" dp det är inga problem alls att göra det köpa färdiga böjar och bara börja exprimentera
självklart måste lambdan dit men det går svetsa en mutter där lätt finns att köpa nya på typ mekonomen
sen katten blir ju problemet då den är "DP:n" orginal så du får köpa en ny katt o slänga på under bilen smile

jag har inga mått på min intercoler men den blev iaf för långt ut men kunnde inte sätta den längre in heller så jag fick såga sönder hela frontspoilern jag kan ta ett kort och ladda upp om du vill.

Det blir alltså inga problem med värmen om man sätter katten under bilen tongue? Som en liten instickare så har jag hört att det rekomenderas att ha typ 3" dp på bilarna på grund av att avgaserna har större volym från början och mindre sen innan de släpps ut från ändröret. jag är ingen expert så säg gärna till ifall det är galet tongue

Fick höra exakt samma sak av en kompis igår kväll med att avgaserna har större volym just efter turbon att man borde köra med 3 tums dp och sedan kan man gå ner till 2.5tum. Vill inte ha 3 tum hela vägen då jag tycker att det blir lite "burkigt" ljud på 1.8t smile

jo den varianten har jag med provat. det gick inte att åka på landsväg utan att bli tokig tongue men en kat som passar mot mitt rostfria ferrita system och sen tre tums dp är nog värt att satsa på smile


124 Inlägg
23 september 2012
#86
Kollar man på bsr:s avgassystem dom har till 1.8t så är de 3" från turbon sen till 2.5" efter racekatten smile


274 Inlägg
23 september 2012
#87
TheMuffinMan skrev:
Kollar man på bsr:s avgassystem dom har till 1.8t så är de 3" från turbon sen till 2.5" efter racekatten smile

stämmer tongue


190 Inlägg
26 september 2012
#88
Lewmpz skrev:
Almqvisst skrev:
saab_tompa skrev:
tjenare jag byggde om min bil förra helgen men jag bytte turbo och grenrör och ic(frontmonterad)

jag satte 2,5" dp det är inga problem alls att göra det köpa färdiga böjar och bara börja exprimentera
självklart måste lambdan dit men det går svetsa en mutter där lätt finns att köpa nya på typ mekonomen
sen katten blir ju problemet då den är "DP:n" orginal så du får köpa en ny katt o slänga på under bilen smile

jag har inga mått på min intercoler men den blev iaf för långt ut men kunnde inte sätta den längre in heller så jag fick såga sönder hela frontspoilern jag kan ta ett kort och ladda upp om du vill.

Det blir alltså inga problem med värmen om man sätter katten under bilen tongue? Som en liten instickare så har jag hört att det rekomenderas att ha typ 3" dp på bilarna på grund av att avgaserna har större volym från början och mindre sen innan de släpps ut från ändröret. jag är ingen expert så säg gärna till ifall det är galet tongue

Fick höra exakt samma sak av en kompis igår kväll med att avgaserna har större volym just efter turbon att man borde köra med 3 tums dp och sedan kan man gå ner till 2.5tum. Vill inte ha 3 tum hela vägen då jag tycker att det blir lite "burkigt" ljud på 1.8t smile

Jag kör 3" från turbon och har inget burkigt ljud alls, beror helt på var du kör för ljuddämpare,
Bygga dp är inga problem, 2x 45 böjar + en rak sen bara svetsa ihop.
Har även Fmic bakom fronten, var en del pyssel men kapen gör sitt jobb!

https://www1.garaget.org/archive/62/61687/203833/203833-2416439.jpg

"Svajande tomgång, avgasknallar och en ny luftmassemätare per år på en originalare, de e najs!" /Marcus "Mäki" Källström

108 Inlägg
27 september 2012
#89
Tha_Zack skrev:
Lewmpz skrev:
Almqvisst skrev:

Det blir alltså inga problem med värmen om man sätter katten under bilen tongue? Som en liten instickare så har jag hört att det rekomenderas att ha typ 3" dp på bilarna på grund av att avgaserna har större volym från början och mindre sen innan de släpps ut från ändröret. jag är ingen expert så säg gärna till ifall det är galet tongue

Fick höra exakt samma sak av en kompis igår kväll med att avgaserna har större volym just efter turbon att man borde köra med 3 tums dp och sedan kan man gå ner till 2.5tum. Vill inte ha 3 tum hela vägen då jag tycker att det blir lite "burkigt" ljud på 1.8t smile

Jag kör 3" från turbon och har inget burkigt ljud alls, beror helt på var du kör för ljuddämpare,
Bygga dp är inga problem, 2x 45 böjar + en rak sen bara svetsa ihop.
Har även Fmic bakom fronten, var en del pyssel men kapen gör sitt jobb!

http://www1.garaget.org/archive/62/61687/203833/203833-2416439.jpg

Vad har du för storlek på ICn?


920 Inlägg
27 september 2012
#90
prem lagd !

Streetracing, you can't have more fun still having your pants on!
audi b6 stance projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p3752191
Bmw e46 Rallycross bygge: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=284581

274 Inlägg
27 september 2012
#91
vad är det för mått på icn? smile
Tha_Zack skrev:
Lewmpz skrev:
Almqvisst skrev:

Det blir alltså inga problem med värmen om man sätter katten under bilen tongue? Som en liten instickare så har jag hört att det rekomenderas att ha typ 3" dp på bilarna på grund av att avgaserna har större volym från början och mindre sen innan de släpps ut från ändröret. jag är ingen expert så säg gärna till ifall det är galet tongue

Fick höra exakt samma sak av en kompis igår kväll med att avgaserna har större volym just efter turbon att man borde köra med 3 tums dp och sedan kan man gå ner till 2.5tum. Vill inte ha 3 tum hela vägen då jag tycker att det blir lite "burkigt" ljud på 1.8t smile

Jag kör 3" från turbon och har inget burkigt ljud alls, beror helt på var du kör för ljuddämpare,
Bygga dp är inga problem, 2x 45 böjar + en rak sen bara svetsa ihop.
Har även Fmic bakom fronten, var en del pyssel men kapen gör sitt jobb!

http://www1.garaget.org/archive/62/61687/203833/203833-2416439.jpg



Sök