3288
Sök

Skillnad på insprutningen på b230fb och b230fk?

27 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
ja som topic lyder så undrar jag om det är några andra givare på turbomotorn än på sugmotorn? Jag vet att det är olika styrboxar.
Anledningen till att jag undrar är att jag har en 940 som jag har bytt från b230fb till en fk men jag tog alla givare från fb motorn och jag har fått den att gå med orginal boxarna men nu bytte jag till turboboxen och då startar bilen inte överhuvudtaget? Så är det någon som har några tips så skriv gärna något.

Mvh Björn

Diesel bilar drar minst bensin!

10 287 Inlägg
19 mars 2007
Du bytte väl båda boxarna. Både bränsle och tändboxen.

/Göran

Frane skrev:
ja som topic lyder så undrar jag om det är några andra givare på turbomotorn än på sugmotorn? Jag vet att det är olika styrboxar.
Anledningen till att jag undrar är att jag har en 940 som jag har bytt från b230fb till en fk men jag tog alla givare från fb motorn och jag har fått den att gå med orginal boxarna men nu bytte jag till turboboxen och då startar bilen inte överhuvudtaget? Så är det någon som har några tips så skriv gärna något.

Mvh Björn

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

27 Inlägg
19 mars 2007
Trådstartare
Japp det gjorde jag. Men boxarna kommer från en 940 aut och min är man. Tändbox nr 207 och insp box nr 954. Kan det spela någonroll?

Mvh Björn

Diesel bilar drar minst bensin!

Sök