2819
Sök

Problem med oljetryckslampan

546 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
har satt i hop min nybyggda motor men nu är det så när man vrider på tändningen så lyser inte oljetryckslampan den är stendöd. någon som har ider om vart felet kan sitta? kablar å sånt är rätt anslutna med

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 september 2012
Det kan ju vara bra om du skriver vad det är för motor & bil? Men prova att jorda manuellt för att se om lampan fungerar, kan ju faktiskt vara glödlampan som dött. Om den fungerar byt oljetrycksgivare.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

546 Inlägg
22 september 2012
Trådstartare
850 T5 har byt lampa en kompis till mig jorda men det hände inget

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 september 2012
ante123 skrev:
850 T5 har byt lampa en kompis till mig jorda men det hände inget

Börja då med att kolla efter glapp i sockeln/panelen. Nästa blir väl att leta kabelbrott under huven, det är ju inte helt ovanligt att kabelbrott uppstår nära kontakten på andra bilar så varför inte på 850. Kolla att du har ström fram till lampan också, kan ju vara en säkring eller en avhoppad kabel.
Senast redigerat av RD_87 (26 september 2012)

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

546 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
har ni provat det du tipsa om RD_87 lampan är hel som sitter där plus säkringarna så det är väl kabelbrott någon stans då?

Fri fart för ett fritt folk!
14 287 Inlägg
7 oktober 2012
låter som ni glömt att trycka i kontakten vid styrboxen eller så är den dåligt ihoptryckt

jag brukar iallfall alltid dela elen där när jag lyfter ur och i motorer på 850 istället för att stå och slita i varje sladd och krångla

Kör fort så hinner inget hända...

546 Inlägg
7 oktober 2012
Trådstartare
okej du har ingen bild lr nå hur den kontakten ser ut?

Fri fart för ett fritt folk!
14 287 Inlägg
8 oktober 2012
ante123 skrev:
okej du har ingen bild lr nå hur den kontakten ser ut?

nej sitter under styrboxen man får ta isär hela lådan styrboxen sitter i och under alu plåten sitter ett kontaktstycke
men har du inte delat det så är inte felet där

men fördelen att du kan kolla vart felet är när du delar det

sitter med en m6bult med 10:ans fattning och sen några klips för att dela lådan

misstänker att du lät elen sitta kvar och hade några timmar extra jobb för att montera elen på plats i motorutrymmet smile

Kör fort så hinner inget hända...

Sök