3458
Sök

Bänkade du din bil på Bimmers of Sweden?

Livsnjutare
1 707 Inlägg
16 september 2012
#21
PITSTOP skrev:
HereComesTrouble skrev:
Det är just därför man kör rototest istället, rullar är alldeles för osäkert.

Därimot är nog den effekten rimlig som du fick, 8 år gammal bil har tappat en antal hästar på vägen.
Inte ens säkert att bilen nådde upp till dom hästarna som stog i pappret från början.

Med dom uppgraderingar som du har gjort är det inte troligt att du fått mer än i bästa fall 10 hästar tyvärr.

Nu är det så att jag inte vill att DU gissar på vad jag får för effekt eller någon annan för den delen. UTAN jag vill veta ifall någon annan som VAR på träffen och fick sin bil bänkad och fått reda på rätt siffror eller om de oxå fått konstiga värden.

Försök fatta att dina värden inte är konstiga utan högst rimliga.

1 532 Inlägg
16 september 2012
#22
Najs skrev:
Dirtymike skrev:
HereComesTrouble skrev:

Rototest är lika exakt, så länge man vet hur mycket drivline förlust man har.
Det är väl vad man har på hjulen som är intressant och inte under huven?

Ja hjul hästar är riktiga hästar. Blir väl en bänkning till sen då blowern är monterad nu.

Vart har du gömt d monstret t bil micke??

Det folk inte vet om lider dom inte av. Som du även vet i vår vän krets. Snackas väldigt mkt.... mkt snack jag inte orkar med. Bättre att inget säga.


Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
16 september 2012
Trådstartare
#23
HereComesTrouble skrev:
PITSTOP skrev:
HereComesTrouble skrev:
Det är just därför man kör rototest istället, rullar är alldeles för osäkert.

Därimot är nog den effekten rimlig som du fick, 8 år gammal bil har tappat en antal hästar på vägen.
Inte ens säkert att bilen nådde upp till dom hästarna som stog i pappret från början.

Med dom uppgraderingar som du har gjort är det inte troligt att du fått mer än i bästa fall 10 hästar tyvärr.

Nu är det så att jag inte vill att DU gissar på vad jag får för effekt eller någon annan för den delen. UTAN jag vill veta ifall någon annan som VAR på träffen och fick sin bil bänkad och fått reda på rätt siffror eller om de oxå fått konstiga värden.

Försök fatta att dina värden inte är konstiga utan högst rimliga.

Konstigt att en identisk bil med samma typ utav leverantör och mod fick 360hk i motorn UTAN catback wink
Så tyvärr är de inte de siffrorna Sanna då min bil drar den andra med en bil längd från start till 240km/h.

Åter igen, vill inte ha gissa leken här utan siffror från folk som bänkade sin bil där.
Min bil ska bänkas igen i veckan utav några andra för att sedan jämföra siffror från samma typ utav bänk.
Kommer att lägga upp dyno resultat från båda testerna här så fort jag fått de via pdf.

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Livsnjutare
1 707 Inlägg
17 september 2012
#24
PITSTOP skrev:
HereComesTrouble skrev:
PITSTOP skrev:

Nu är det så att jag inte vill att DU gissar på vad jag får för effekt eller någon annan för den delen. UTAN jag vill veta ifall någon annan som VAR på träffen och fick sin bil bänkad och fått reda på rätt siffror eller om de oxå fått konstiga värden.

Försök fatta att dina värden inte är konstiga utan högst rimliga.

Konstigt att en identisk bil med samma typ utav leverantör och mod fick 360hk i motorn UTAN catback wink
Så tyvärr är de inte de siffrorna Sanna då min bil drar den andra med en bil längd från start till 240km/h.

Åter igen, vill inte ha gissa leken här utan siffror från folk som bänkade sin bil där.
Min bil ska bänkas igen i veckan utav några andra för att sedan jämföra siffror från samma typ utav bänk.
Kommer att lägga upp dyno resultat från båda testerna här så fort jag fått de via pdf.

Kom ihåg vad jag sa om fel marginal på den typen av bänkning,
dvs 20%. dvs både hans och dina siffror ligger inom den.

Vill du ha riktiga siffror så är det rototest som gäller, då ansluter man bänken direkt på naven.
Allt annat är bara gissning och bort kastade pengar tyvärr.

Att han skulle få 60 hästar med så lite grejer på en sugmotor är bara snack och dålig bänk smile

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
17 september 2012
Trådstartare
#25
HereComesTrouble skrev:
PITSTOP skrev:
HereComesTrouble skrev:

Försök fatta att dina värden inte är konstiga utan högst rimliga.

Konstigt att en identisk bil med samma typ utav leverantör och mod fick 360hk i motorn UTAN catback wink
Så tyvärr är de inte de siffrorna Sanna då min bil drar den andra med en bil längd från start till 240km/h.

Åter igen, vill inte ha gissa leken här utan siffror från folk som bänkade sin bil där.
Min bil ska bänkas igen i veckan utav några andra för att sedan jämföra siffror från samma typ utav bänk.
Kommer att lägga upp dyno resultat från båda testerna här så fort jag fått de via pdf.

Kom ihåg vad jag sa om fel marginal på den typen av bänkning,
dvs 20%. dvs både hans och dina siffror ligger inom den.

Vill du ha riktiga siffror så är det rototest som gäller, då ansluter man bänken direkt på naven.
Allt annat är bara gissning och bort kastade pengar tyvärr.

Att han skulle få 60 hästar med så lite grejer på en sugmotor är bara snack och dålig bänk smile

Inte 60hk utan 27hk smile 545i har 333hk org (OM allt stämmer dvs)

Jag vet hur saker och ting funkar men blev bara lite fundersam när han som bänkade inte kunde leverera siffror rätt. Utan han sa sen att stora hjul tar hästar och att det är R-däck så förlorar du ca 30hjul hästar på bänkning och att det desutom inte var rätt luft temp osv. då är min fråga vrf bänkar folk sina bilar om man inte får RÄTT effekt utan gissar sig fram smile

Skitsamma vi glömmer det så länge, blev bara lite grining när jag inte kunde få effekten på papper.
Får bänka om den igen snart eller köra e rototest. Finns det några i sthlm eller närheten?

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

1 532 Inlägg
17 september 2012
#26
PITSTOP skrev:
HereComesTrouble skrev:
PITSTOP skrev:

Konstigt att en identisk bil med samma typ utav leverantör och mod fick 360hk i motorn UTAN catback wink
Så tyvärr är de inte de siffrorna Sanna då min bil drar den andra med en bil längd från start till 240km/h.

Åter igen, vill inte ha gissa leken här utan siffror från folk som bänkade sin bil där.
Min bil ska bänkas igen i veckan utav några andra för att sedan jämföra siffror från samma typ utav bänk.
Kommer att lägga upp dyno resultat från båda testerna här så fort jag fått de via pdf.

Kom ihåg vad jag sa om fel marginal på den typen av bänkning,
dvs 20%. dvs både hans och dina siffror ligger inom den.

Vill du ha riktiga siffror så är det rototest som gäller, då ansluter man bänken direkt på naven.
Allt annat är bara gissning och bort kastade pengar tyvärr.

Att han skulle få 60 hästar med så lite grejer på en sugmotor är bara snack och dålig bänk smile

Inte 60hk utan 27hk smile 545i har 333hk org (OM allt stämmer dvs)

Jag vet hur saker och ting funkar men blev bara lite fundersam när han som bänkade inte kunde leverera siffror rätt. Utan han sa sen att stora hjul tar hästar och att det är R-däck så förlorar du ca 30hjul hästar på bänkning och att det desutom inte var rätt luft temp osv. då är min fråga vrf bänkar folk sina bilar om man inte får RÄTT effekt utan gissar sig fram smile

Skitsamma vi glömmer det så länge, blev bara lite grining när jag inte kunde få effekten på papper.
Får bänka om den igen snart eller köra e rototest. Finns det några i sthlm eller närheten?

PBZ har tror jag


Pro Tuner @ PBZ.se
116 Inlägg
12 oktober 2012
#27
PITSTOP skrev:
...Om vi ändrar på den här grejen så får du 310hk istället!
Alltså Vah?!! Jag bänkade bilen för att ta reda på effekt och vrid inte för att gissa mig fram!

Det där är vanligare än man kan tro, men samtidigt helt bakvänt. Dynoanläggningen är tänkt att vara ett mätverktyg, precis som en tumstock. Det vore inte särskilt värdefullt om den där 2m tumstocken var i gummi och gick att dra ut och korta ner för att passa allt man mätte, så allt kunde bli 2m om man önskade det smile Tappar liksom hela poängen med att få kallas för ett mätverktyg.

Här kan du läsa lite om liknande. Tryck på t.ex. rubriken "Kalibrering" och "Manipulering":
http://pbz.se/rototest-dyno/



Sök