3533
Sök

Elfel bmw e30 1989. Höger blinkers, varv- /ekonomimätare, tuta och stereo död

212 Inlägg
5 juli 2012
Trådstartare
Har fått något knepigt elfel, bilen vill inte blinka till höger, istället för det vanliga blinkersljudet så kommer det ett konstant ljud istället, varv- och ekonomimätare är döda likaså stereo och tutan. Testade att byta is-batterierna ikväll men det enda som hoppade igång var tutan vilket var lite skumt - allt eller inget trodde jag. Batterierna var väldigt dåliga när jag mätte upp dom, så nu är dom fräscha i alla fall.

Någon som har något tips? Är långt ifrån duktig på el och har ingen aning om vart jag ska börja. Har googlat och kommit fram till att det kan vara ett jordfel eller is-batterierna och batterierna kan jag nu utesluta då jag bytt dom till nya.

Hittade det här på autopower, en som hade samma fel som mig.
"Det va kabelstammen nere vid vänster högtalare som hade ärgat, det löper längst med golvet där så kolla upp den för där sitter tydligen "ubåtar" som släpper efter ett tag."
Efter att ha rivit mig fram till kabelstammen så förstår jag mig inte på vad de menar med "ubåtar"? Allt sitter väldigt svårt åtkomligt och jag vet inte ens vad jag letar efter. Ska fortsätta söka i morgon, tänkte mest om någon hade ett tips smile

JHedman
14 oktober 2012
Har du hittat dom där "ubåtarna" som han pratade om ? Har nämligen samma problem med min :p

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
14 oktober 2012
hade precis samma problem med min e30, och jag kan säga att kolla över skyltbelysningen. Det gjorde jag med min och bytte lampor där sen funkade det klockrent smile

JHedman
14 oktober 2012
hewra skrev:
hade precis samma problem med min e30, och jag kan säga att kolla över skyltbelysningen. Det gjorde jag med min och bytte lampor där sen funkade det klockrent smile

Okej jag var ner till garaget idag och öppnade upp kabelstammen och du var det 2 st "ubåtar" som var ärgade, fixade det då funkade det igen smile

Sök