wh0re skrev:
SoL skrev:
Jag fick en anmärkning på toningsfilm på framlyktorna.
Den är ju inte onödig, det vet ju varenda jävel att man kommer få en tvåa på, det borde till och med du ha vetat när du satte dit toningsfilmen...
Det är dock en "onödig 2:a" om man ser det till att det var jävligt onödigt gjort av dig att göra något så dumt som du uppenbarligen inte kommer komma igenom med.
biltema har ju nu börjat sälja denna film, det står inget i katalogen om att det inte är godkänt.
Jag frågade även besiktningsmannen varför det inte var tillåtet, han svarade att det blir en diffus ljusbild.
då bad jag honom kontrollera ljusbilden, vilket han gjorde, och den var godkänd, men filmen var jag tvungen att ta bort, då frågade jag "varför?" igen, eftersom den inte gav en diffus ljusbild. då svarade han: "för att det inte är tillåtet". och jag sade ok och tog bort filmen.
men det var ju en rätt kass motivering av honom kan man tycka.
men en annan onödig tvåa jag fick var att min handbroms var "för trög" "det ska räcka att dra med två fingrar avslappnat så ska den låsa bakhjulen på en så lätt bil som denna".
då sade jag som det är: det är en gammal bil, men vajrar och allt är nytt, jag tror inte jag kan få den att gå lättare.
njaaa, du får försöka, blev svaret.
åkte hem smörjde allt, den gick fortfarande "trögt", åkte tillbaka, en annan gubbe besiktade, godkänt!