Värmereglage funkar inte på Toyota Supra mkiv -93

SupraMannen
4 oktober 2012 · 43 Inlägg

Hallå.
Fick ett problem heromdagen när jag starta bilen så var värmereglage  sten dött.
Har kollat särkingar och dom är hela. Bakrundsljuset funkar till det bara när ljuset är på.
Annars är allt helt sten dött även värme till bakrutan funkar inte.

Mvh Jimmy

Toyota Aristo "JZS161 2JZ GTE VVTI SingelTurbo" (1999)
DusanMandick Random Hero
5 oktober 2012 · 4 047 Inlägg

kan ju va nån grej som supra killar vet felet på direkt. men jag tänker direkt på jordfel

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
SupraMannen
5 oktober 2012 · 43 Inlägg

DusanMandick skrev:
kan ju va nån grej som supra killar vet felet på direkt. men jag tänker direkt på jordfel

Tänkte att nån kanske har hafft samma problem och hittat felet..

Toyota Aristo "JZS161 2JZ GTE VVTI SingelTurbo" (1999)
Zonox
7 oktober 2012 · 161 Inlägg

kortet kan ju ha get sig,kostar ju typ ingenting med en helt ny klimatkontroll så skulle tipsa på det...

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
SupraMannen
12 oktober 2012 · 43 Inlägg

Problemet löst smile

Toyota Aristo "JZS161 2JZ GTE VVTI SingelTurbo" (1999)
azid Det som inte dödar gör ont
12 oktober 2012 · 2 668 Inlägg

Kan ju vara intressant att skriva hur du löste det om någon annan får samma problem.

2slow
SupraMannen
15 oktober 2012 · 43 Inlägg

Det var jag som va amatör och inte visste om att det satt en säkrings dosa i bilen också tongue Trodde det bara var den som satt i motorrummet^^ Så det var en bränd säkring bara smile

Toyota Aristo "JZS161 2JZ GTE VVTI SingelTurbo" (1999)
Zonox
16 oktober 2012 · 161 Inlägg

tur i oturen=)

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
SupraMannen
16 oktober 2012 · 43 Inlägg

Zonox skrev:
tur i oturen=)

hehe ja smile vart har du och din supra tagit vägen då? Inte sett den på hela sommaren.?

Toyota Aristo "JZS161 2JZ GTE VVTI SingelTurbo" (1999)
Zonox
16 oktober 2012 · 161 Inlägg

SupraMannen skrev:

Zonox skrev:
tur i oturen=)

hehe ja smile vart har du och din supra tagit vägen då? Inte sett den på hela sommaren.?

hon står och gömmer sig i garaget...var bara ute en månad nu i sommras...hade faan inte mer tidsedan krånglar värdena lite men håller på att fixa med det nu...så blir det singel bygge nu i vinter=) fårse om jag hinner med bränsle delen eller om jag får sikta in mig endast på turbo...får se va tid jag får för att fixa med henne nu i vinter

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
SupraMannen
17 oktober 2012 · 43 Inlägg

Zonox skrev:

SupraMannen skrev:

Zonox skrev:
tur i oturen=)

hehe ja smile vart har du och din supra tagit vägen då? Inte sett den på hela sommaren.?

hon står och gömmer sig i garaget...var bara ute en månad nu i sommras...hade faan inte mer tidsedan krånglar värdena lite men håller på att fixa med det nu...så blir det singel bygge nu i vinter=) fårse om jag hinner med bränsle delen eller om jag får sikta in mig endast på turbo...får se va tid jag får för att fixa med henne nu i vinter

Ofan du, Vad är det för problem med värdena då? Jasså big_smile fan va nice då big_smile
Tänkte kanske att jag skulle ge mig in på singel bygge nästa vinter ja smile
Skulle vara kul om man fick komma förbi och kika nån gång big_smile

Toyota Aristo "JZS161 2JZ GTE VVTI SingelTurbo" (1999)
Zonox
18 oktober 2012 · 161 Inlägg

bara att göra det wink efter 14 dec kommer jag flytta ut i garaget skulle jag gissa;)

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang