Har funderingar på att sätta på en 240 framvagn med fjäderben å allt på amazon och undrar nu om det blir stora problem med besiktning?? Går det att komma igenom en vanlig besiktning??
lika bra att byta motor och bakaxel också på samma gång så vips kan du regga som ombyggt fordon i papperna:)
Ja jag skulle haft en annan bakaxel oxå:) tips på bakaxel? Om jag sätter på en 240 framvagn och gör det riktigt seriöst med alla infästningar å riktiga torn till fjäderbenen sen kanske slänger på en 140 axel, går det igenom enkelt genom en besiktning som ombyggt fordon då? Med typ b23 motor.?
lika bra att byta motor och bakaxel också på samma gång så vips kan du regga som ombyggt fordon i papperna:)
Ja jag skulle haft en annan bakaxel oxå:) tips på bakaxel? Om jag sätter på en 240 framvagn och gör det riktigt seriöst med alla infästningar å riktiga torn till fjäderbenen sen kanske slänger på en 140 axel, går det igenom enkelt genom en besiktning som ombyggt fordon då? Med typ b23 motor.?
240 bakaxel skulle jag valt, håller bättre o finns i drösvis. har sett en del som byggt om till de både på Amazon o 140 så verkar va rätt:p javisst, eller varför inte en b230ft:)
är verkligen inget fan av volvo men själv skulle jag vilja föra en amazonkombi me s50b32 motor (321hk 6cyl m3 e36 motor för den okunnige)
Varför skulle det vara sämre för? Bygger man ordentligt så har du bra mycket bättre väghållning än med Amazon framvagnen.
Dubbla A-armar med ganska vettiga vinklar jämfört med MacPherson med ganska skruttiga vinklar? Det enda riktiga fördelen med MacPherson är att det är billigt. Om man istället för att byta hela framvagnen lägger ner en tiondel av tiden på att modifiera den befintliga så har man en framvagn med betydligt bättre förutsättningar.
Varför skulle det vara sämre för? Bygger man ordentligt så har du bra mycket bättre väghållning än med Amazon framvagnen.
Dubbla A-armar med ganska vettiga vinklar jämfört med MacPherson med ganska skruttiga vinklar? Det enda riktiga fördelen med MacPherson är att det är billigt. Om man istället för att byta hela framvagnen lägger ner en tiondel av tiden på att modifiera den befintliga så har man en framvagn med betydligt bättre förutsättningar.
Går det göra mycket vettigt med an Amazonframvagn då? Annars så är ju Amazonerna kända för att ständigt understyra, så vid första tanken så lät idén med McPherson benen riktigt bra.
Läs på lite om chassigeometri, jämför man med bytet till 240 framvagn så är det relativt enkelt att bygga om en amazonframvagn till betydligt bättre än en mcpherson framvagn.
Finns ingen direkt mening att byta till mcpherson?