3422
Sök

Nissan 350z, Skunk2 plenum spacer och fujia short ram intake tänder motorlampan. Hjälp!

3 Inlägg
20 oktober 2012
Trådstartare
Hej,

Jag har en Nissan 350z GT 04a, igår instalerade jag och en polare en Skunk2 plenum spacer och ett fujita short ram air intake. När vi var klara upptäckte jag att motorlampan lös. Har prövat att koppla ur den negativa batteripolen och pumpat bromsarna för att reseta ecu:n. (läste om det på ett forum så vet ej om det stämmer). Har prövat resetta ecu:n med hjälp av gaspedel och tändnings serier. Har ställt in spjällhuset på samma sätt. Följde dessa instruktioner som du hittar på sista sida: http://www.motordyneengineering.com/manual.pdf . Har känt runt om spacern efter läckor men det verkar inte vara fallet. Provkörde bilen och kan inte höra några missljud eller liknande. Ska också tillägga att man fick med en L liknande sak som man skulle sätta i kylningsslangen som går under insuget på höger sida av motorn men installerade det ej. (någon slags kylarslang adapter som ska sitta mitt på slangen). Någon underbar själ där ute som kan hjälpa mig?

Mvh Jacob
Senast redigerat av Osan (20 oktober 2012)

Sök