3712
Sök

Cheva s10 extreme

68 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
Hej. Jag ska kanske byta bort min bmw mot en s10 extreme en 99:a som har rullat 16000 mil svensksåld med stämplad servicebok.
finns det någon som skulle kunna ge mig lite råd om dessa bilar ifall det är bra bilar hur mycket dricker dom? det är en vortex 6:a 4.3 liter 2 hjulsdrift

Finns det några starka sidor respektive svaga sidor. vad är dess svagheter som man ska kolla på vid köp? etc kanske en liten sammanfattning också om vad du tycker om bilen.
Mvh Douglas

42 Inlägg
23 oktober 2012
Har kört en 94as S10 och den drog ca 1.5 inne i stan. i övrig så är dom väldigt sköna att köra för att vara en pickup. Och vortex sexan är väldigt fina motor. Nackdelen med 2 hjuldrift är att dom är väldigt lätt bak som alla pickuper så det gäller att ha bra däck på vinter. Iövrigt så är driftsäkra bilar om man sköter service på dom.

68 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
ok, jo det vet jag pickuper bruakr ju vara ganska lätta om baken. men då kanske denna dricker något mindre soppa då eftersom den är nyare. men man förväntar sig ju inte heller en bensinsnål bil när det är 4.3 liter motor. tongue Vet du några vanliga rost ställen på dom då eller nått som man bör kolla upp extra noganär man står där på plats och tittar på den.

42 Inlägg
23 oktober 2012
Amerikanerna brukar ha dåligt rostskydd så kolla nedre av delen av hytten. Och sen kan du kolla så den växlar riktig samt hur växellådans olja ser ut. Rätt dyrt att repa en automatlåda. Och kan det vara bra att kolla så all el funkar dom brukar vara rätt full utrustad från fabrik.

68 Inlägg
23 oktober 2012
Trådstartare
ok, tack för tipsen. Jag frågade han om rosten och det var bara på ett ställe som det hade kommit ytrost på och det var den här andra dörrern som gör att man kommer åt bakom stolarna där längst ner var det en liten strimma med ytrost bara nån cm så ifall allt detta stämmer så är det ju inte så tokigt för tar man hand om bilarna så rostar dom ju inte big_smile

Sök