2647
Sök

Köpråd; billig vinterbil

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
21 oktober 2012
#21
Erick skrev:
mb 190 e kanonbra att sladda med, hade en förra vintern smile

Instämmer. 190 är väldigt välbalanserad, smidig och lättmanövrerad vilket gör lek och nöje på vintern betydligt roligare. Motorerna (åtminstone de 4-cyl) är näst intill odödliga och sparsamma med bränslet.

Den största nackdelen är kupéutrymmet, eller snarare bristen på utrymme.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

327 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
#22
IceEyes skrev:
Erick skrev:
mb 190 e kanonbra att sladda med, hade en förra vintern smile

Instämmer. 190 är väldigt välbalanserad, smidig och lättmanövrerad vilket gör lek och nöje på vintern betydligt roligare. Motorerna (åtminstone de 4-cyl) är näst intill odödliga och sparsamma med bränslet.

Den största nackdelen är kupéutrymmet, eller snarare bristen på utrymme.

Ahaa! alla verkar gilla 190an, så får ni bli en sån! ahaaa.. men litet utrymme får gå när det bara är lekbil;)

3 371 Inlägg
21 oktober 2012
#23
ferr skrev:
Alla mercor har handbroms. Dock är det som tidigare nämnt oftast en pedal längst till vänster man trampar ner, sedan drar i en "spak" för att frigöra handbromsen. 190e (w201) om jag minns rätt har "vanlig" handbroms. Även automat. Hade det på min men det är nästan hopplöst med automat på vintern ifall du fastnar eller vill sladda omkring.

Varför är det hopplöst att sladda med automat? Funkar kanon. Dock lite svårare att häva sladden.
Senast redigerat av Low (21 oktober 2012)


75 Inlägg
21 oktober 2012
#24
Low skrev:
ferr skrev:
Alla mercor har handbroms. Dock är det som tidigare nämnt oftast en pedal längst till vänster man trampar ner, sedan drar i en "spak" för att frigöra handbromsen. 190e (w201) om jag minns rätt har "vanlig" handbroms. Även automat. Hade det på min men det är nästan hopplöst med automat på vintern ifall du fastnar eller vill sladda omkring.

Varför är det hopplöst att sladda med automat? Funkar kanon. Dock lite svårare att häva sladden.

Okej kanske inte hopplöst men vääldigt svårt att häva sladden, har varit skitnära på att åka in i saker och ting med tidigare automat bilar tongue det är enklare med manuell iom att du kan frikoppla så får du kontroll igen. Det är dock hopplöst ifall du fastnar i snön ifall du inte har med dig ngn som kan hjälpa till o knuffa.


3 371 Inlägg
21 oktober 2012
#25
ferr skrev:
Low skrev:
ferr skrev:
Alla mercor har handbroms. Dock är det som tidigare nämnt oftast en pedal längst till vänster man trampar ner, sedan drar i en "spak" för att frigöra handbromsen. 190e (w201) om jag minns rätt har "vanlig" handbroms. Även automat. Hade det på min men det är nästan hopplöst med automat på vintern ifall du fastnar eller vill sladda omkring.

Varför är det hopplöst att sladda med automat? Funkar kanon. Dock lite svårare att häva sladden.

Okej kanske inte hopplöst men vääldigt svårt att häva sladden, har varit skitnära på att åka in i saker och ting med tidigare automat bilar tongue det är enklare med manuell iom att du kan frikoppla så får du kontroll igen. Det är dock hopplöst ifall du fastnar i snön ifall du inte har med dig ngn som kan hjälpa till o knuffa.

Häva sladden är det ända problem enligt mig, att den växlar upp gör inget heller, dock händer aldrig mig på Sport mode, samt om man låser lådan. Vad är det förskillnad mellan automat och manuel om man fastnar? smile Du kan ju ha på D och släpp bromsen och ut och knuffa, så kör bilen sig själv. Men men offtopic iaf.


75 Inlägg
21 oktober 2012
#26
Low skrev:
ferr skrev:
Low skrev:

Varför är det hopplöst att sladda med automat? Funkar kanon. Dock lite svårare att häva sladden.

Okej kanske inte hopplöst men vääldigt svårt att häva sladden, har varit skitnära på att åka in i saker och ting med tidigare automat bilar tongue det är enklare med manuell iom att du kan frikoppla så får du kontroll igen. Det är dock hopplöst ifall du fastnar i snön ifall du inte har med dig ngn som kan hjälpa till o knuffa.

Häva sladden är det ända problem enligt mig, att den växlar upp gör inget heller, dock händer aldrig mig på Sport mode, samt om man låser lådan. Vad är det förskillnad mellan automat och manuel om man fastnar? smile Du kan ju ha på D och släpp bromsen och ut och knuffa, så kör bilen sig själv. Men men offtopic iaf.

Nu är det lite off topic men skillnaden mellan manuell o aut är att med manuell kommer du enklare loss, bara hålla på med koppling o gas så kommer man loss. menmen det du berätta med D kanske också funkar hahaha har aldrig tänkt på d big_smile


327 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
#27
ferr skrev:
Low skrev:
ferr skrev:

Okej kanske inte hopplöst men vääldigt svårt att häva sladden, har varit skitnära på att åka in i saker och ting med tidigare automat bilar tongue det är enklare med manuell iom att du kan frikoppla så får du kontroll igen. Det är dock hopplöst ifall du fastnar i snön ifall du inte har med dig ngn som kan hjälpa till o knuffa.

Häva sladden är det ända problem enligt mig, att den växlar upp gör inget heller, dock händer aldrig mig på Sport mode, samt om man låser lådan. Vad är det förskillnad mellan automat och manuel om man fastnar? smile Du kan ju ha på D och släpp bromsen och ut och knuffa, så kör bilen sig själv. Men men offtopic iaf.

Nu är det lite off topic men skillnaden mellan manuell o aut är att med manuell kommer du enklare loss, bara hålla på med koppling o gas så kommer man loss. menmen det du berätta med D kanske också funkar hahaha har aldrig tänkt på d big_smile

hhahahahahahaah älska dedär med knuffa :p

1 412 Inlägg
21 oktober 2012
#28
ferr skrev:
Low skrev:
ferr skrev:
Okej kanske inte hopplöst men vääldigt svårt att häva sladden, har varit skitnära på att åka in i saker och ting med tidigare automat bilar tongue det är enklare med manuell iom att du kan frikoppla så får du kontroll igen. Det är dock hopplöst ifall du fastnar i snön ifall du inte har med dig ngn som kan hjälpa till o knuffa.

Häva sladden är det ända problem enligt mig, att den växlar upp gör inget heller, dock händer aldrig mig på Sport mode, samt om man låser lådan. Vad är det förskillnad mellan automat och manuel om man fastnar? smile Du kan ju ha på D och släpp bromsen och ut och knuffa, så kör bilen sig själv. Men men offtopic iaf.

Nu är det lite off topic men skillnaden mellan manuell o aut är att med manuell kommer du enklare loss, bara hålla på med koppling o gas så kommer man loss. menmen det du berätta med D kanske också funkar hahaha har aldrig tänkt på d big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=j-xtRQqOvto    big_smile

327 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
#29
OpelP1 skrev:
ferr skrev:
Low skrev:

Häva sladden är det ända problem enligt mig, att den växlar upp gör inget heller, dock händer aldrig mig på Sport mode, samt om man låser lådan. Vad är det förskillnad mellan automat och manuel om man fastnar? smile Du kan ju ha på D och släpp bromsen och ut och knuffa, så kör bilen sig själv. Men men offtopic iaf.

Nu är det lite off topic men skillnaden mellan manuell o aut är att med manuell kommer du enklare loss, bara hålla på med koppling o gas så kommer man loss. menmen det du berätta med D kanske också funkar hahaha har aldrig tänkt på d big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=j-xtRQqOvto    big_smile

HAHAHA kvällshumor:D

75 Inlägg
25 oktober 2012
#30
OpelP1 skrev:
ferr skrev:
Low skrev:

Häva sladden är det ända problem enligt mig, att den växlar upp gör inget heller, dock händer aldrig mig på Sport mode, samt om man låser lådan. Vad är det förskillnad mellan automat och manuel om man fastnar? smile Du kan ju ha på D och släpp bromsen och ut och knuffa, så kör bilen sig själv. Men men offtopic iaf.

Nu är det lite off topic men skillnaden mellan manuell o aut är att med manuell kommer du enklare loss, bara hålla på med koppling o gas så kommer man loss. menmen det du berätta med D kanske också funkar hahaha har aldrig tänkt på d big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=j-xtRQqOvto    big_smile

HAHAHAHAHAHA!!


3 371 Inlägg
25 oktober 2012
#31
ferr skrev:
OpelP1 skrev:
ferr skrev:

Nu är det lite off topic men skillnaden mellan manuell o aut är att med manuell kommer du enklare loss, bara hålla på med koppling o gas så kommer man loss. menmen det du berätta med D kanske också funkar hahaha har aldrig tänkt på d big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=j-xtRQqOvto    big_smile

HAHAHAHAHAHA!!

Hahahha!! lol, är man lite kvick så funkar det ju kanon, sen kan man ju se efter att det inte är en vägg 2 meter längre bort roll


4 637 Inlägg
25 oktober 2012
#32
Tänkte först på en äldre Saab, utmärkta vintrerbilar som tar sig fram bra. Men eftersom det nu helt plötsligt mitt i tråden är lekbil det handlar om så kan jag hålla med att 190 är ett tryggt köp. Har dock inte kört någon på vintern. Trånga bak sägs det men fram är det plats så det räcker och jag är lång och tjock. Sköna bilar!

738 Inlägg
25 oktober 2012
#33
Jag kör en sierra, busenkel att ha kontrollerade sladdar med! (:



Sök