3004
Sök

Vvt volvo s40-00

4 Inlägg
1 oktober 2012
Trådstartare
har en volvo s40 -00 med 1,8 med fel på vvt men har skaffat en ny men fick problem med en sak som inte finns med i Haynes bok . står att det skall sitta ett lock i andra änden mot vad drevet skall sitta som man skall peta bort. men jag har ju inget lock där .
sitter en annan grej där som ser ut som ett termostathus med elkoppling på , vad är detta för något, och är det bara att ta bort det så man kan låsa kammen ?
Senast redigerat av brollan70 (1 oktober 2012)

Forummoderator
10 576 Inlägg
2 oktober 2012
-00 har inte vvt, så det är bara att gattulera till en -01:a.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 Inlägg
3 oktober 2012
Trådstartare
hm konstigt bilen är reggad 00-05 o jag har vvt på insugskammen men vad är det för makapär i änden av kammen
sitter det 2 givare ? finns ju en till grej vid drevsidan med elkabel på också

mekare
45 Inlägg
3 oktober 2012
Det är en givare, du måste skruva loss den och på andra drevet finns det en "plugg" som du tar bort genom att slå in en mejsel i mitten och bänder loss. då kan du lägga på verktyget och lossa dreven.

Forummoderator
10 576 Inlägg
3 oktober 2012
brollan70 skrev:
hm konstigt bilen är reggad 00-05 o jag har vvt på insugskammen men vad är det för makapär i änden av kammen
sitter det 2 givare ? finns ju en till grej vid drevsidan med elkabel på också

Ta en bild och ringa in det du undrar över så blir det enklare :-)

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 Inlägg
27 oktober 2012
Trådstartare
är det nån som bytt vvt nån gång ?

enligt mekonomen var man tvungen o integrera den med mjukvaran, men det det tycker jag låter osannolikt

nån som vet ? volvo s40 1,8 -00 vvt sitter på insug

mekare
45 Inlägg
27 oktober 2012
Det behöver man inte (jag har bytt på brorsans bil)

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 oktober 2012
brollan70 skrev:
är det nån som bytt vvt nån gång ?

enligt mekonomen var man tvungen o integrera den med mjukvaran, men det det tycker jag låter osannolikt

nån som vet ? volvo s40 1,8 -00 vvt sitter på insug

-00 har inte VVT så jag får grattulera dig till en fin -01:a  :-)  bra att veta när du säljer.

Sök