Hej! Har en volvo 850 GLT -92 som jag har lite bekymmer med. Bilen har stått stilla i 3 år. Det medförde att batteriet var dött m.m. När jag fick igång bilen testade jag att använda larmodosan men det fungerar inte!? Har bytt batteri i dosan, till och med köpt en ny dosa från Bilia. När jag ska köra den klassiska "vrid på tändningen 5 gånger och låt den vara på efter den sista, tryck sen på fjärren så ska dioden lysa" så händer inget. Larmet och centrallåset fungerar när jag använder nyckeln i dörren.
Vad tror ni experter att det kan vara? Alla tips på hur man kan fixa detta uppskattas
Om det är en 92:a så är det väl inte VGA II du har, då funkar inte att komma in i programmeringsläge enl. ovan. Jag skulle gissa att du har VGA I med den trekantiga statuspanelen på A-stolpen med en Ljusgrå fjärrkontroll med svart avlång batterilucka med en eller två knappar och en röd lampa?
Ska ta kort på alla delar när jag kommer hem. Men när jag var på bilia och köpte den nya larmdosan frågade jag hur man synkade den. Fick då en lapp med instruktionerna "vrid 5 gånger....".
Om inte statuspanelen blinkar något överhuvudaget så är det ingen ide att prova att koda in fjärren, men de kanske den gör?
Fjärrkontrollen du köpte är till de nyare VGA II och är Ej kompatibel med VGA I. (VGA II har bla AGC "rullande kod" som inte föregångaren har) Så den är bara att lämna tillbaka.
Yes det funkade med den gamla fjärren! Man tackar så mycket för hjälpen. Trist bara att bilia inte kan ge rätt grejjer när man uppger regnummer m.m... Aja det är morgondagens problem
Härligt Var beredd på att fjärrkontrollen med säkerhet har utgått,eftersom CSD AB slutade att tillverka den på mitten av 90-talet. Det funkar med begagnad fjärr också, även med CSD´s Cargard Micro/900/950/1120 fjärrkontroll som är Mörkgrå med röd midja och batterilucka.
Hoppar in o hoppas man kan få svar här! Har ett likadant larm fast till en 740 90:a. Skaffade en larm dosa och den lös när man tryckte på knappen men det var svagt så jag bytta batteri o slängde dem gamla batterierna. Men nu lyser den inte när man trycker på knappen. Skulle sparat på dem gamla.