3484
Sök

Vart skickar man in körkortsyttrande? Står inget i brevet. (Bråttom)

682 Inlägg
30 oktober 2012
Trådstartare
Tjenare! är ute sista dagen och skrivit mitt yttrande.. Men nu är bara frågan; vart fan ska man skicka det ?? De var pigga på att skicka en jäkla massa papper men det står inte på något VART jag ska skicka yttrandet.. Fick inget förskrivet brev heller för den delen, så jag måste veta adressen eller liknande.. 

Brevlådan töms kl 17.30 och sista dagen det ska vara inne är imorrn.. så relativt brådis! smile

tratt
353 Inlägg
30 oktober 2012
Inte för det är ot, men tror du verkligen att det hinner komma fram imorgon? Posten må vara effektiva, men inte så överdrivet :p

682 Inlägg
30 oktober 2012
Trådstartare
Hehe, det märker man smile Mina brev jag skickar (inte paket då) brukar komma fram dagen efter om dom hunnit blivit sorterade!

tratt
353 Inlägg
30 oktober 2012
DanneSundin skrev:
Hehe, det märker man smile Mina brev jag skickar (inte paket då) brukar komma fram dagen efter om dom hunnit blivit sorterade!

Helt rätt! Jamen då önskar jag dig lycka till, för mer info om detta kan jag inte ge dig, finns det överhuvudtaget inget nummer på lapparna du fått hem? Ring något av de, ställ frågan!

682 Inlägg
30 oktober 2012
Trådstartare
Nix, står ingenting.. lyckas hitta deras "kundtjänst" men dom hade en väntetid på 30 min och en minutkostnad :p Nix, fick bara papper om förenklad delgivning och "omprövning av körkort och körkortstillstånd" och yttrande-pappret, mer har jag inte fått vad jag märkt!

682 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
hehe, "glada" nyheter, mitt minne svek mig, det var ju visst 31 dagar i Oktober! 1'a november ska det vara inne senast.. Så om någon har adressen välkomnas den varmt! Har bara till hvuudkontoret men där lär man ju inte skicka in den? Bor i Södermanland. Helst så snabbt som möjligt så jag bara kan svänga förbi brevlådan på väg hem!

1 489 Inlägg
31 oktober 2012
Om du är så kass att du behöver mer än 7 dagar på dig och skriva ett yttrande och skicka iväg det i tid så får du fan skylla dig själv!

• Även den starka måste ta i när han skiter

682 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
Fast nu är det ju så att det inte står i brevet vart jag ska skicka det "idiot" . 

Jag skrev det på 10 minuter, max. Bara det att jag inte har varit hemma under tiden jag fick det, kom hem iförrgårkväll.

Men nu går vi offtopic och jag hänvisar till rubriken.

682 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
Pim_Pim skrev:
Är det inte transportstyrelsen ?

Jo, men när man kikar på deras adresser står det 1 miljon olika! Typ "Körkortsfrågor" och sen en stad, sen flertalet andra.. Och "huvudkontoret" vet inte vart jag ska skicka det.. står ju ingenting!

Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
31 oktober 2012
Du får nog ringa och fråga om du inte vet. Bara att ta telefon kön o vänta.  Bättre att offra ett par kronor än att få in det för sent iaf.

Leg. Bilplågare.
218 Inlägg
31 oktober 2012
Transportstyrelsen
701 97 Örebro

682 Inlägg
31 oktober 2012
Trådstartare
Till er som googlar om samma problem:

Transportstyrelsen
70197 Örebro

Dit ska det skickas!