3570
Sök

Dra vevhusvent rakt in i påfyllningslocket på 740 turbo

MulleRacing
499 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
#1
Hejsan!
Är så att 740in pumpar ur all olja genom vevhusventen in i luftburken å så vidare den vägen så antingen hanbar det på backen eller in å förbränns. Så min fråga är nu går det att dra vevhusventen så att den går in i oljepåfyllnkngslocket som på en b20 eller liknande? Orkar nämligen inte borra blocket vilket troligtvis är tvunget...

Mvh


Refined
1 770 Inlägg
6 november 2012
#2
Mitt tips, åtgärda orsaken istället. Aldrig bra att bara gömma och glömma problemen.

MVH

Avstängd
1 418 Inlägg
6 november 2012
#3
_Limpan skrev:
Hejsan!
Är så att 740in pumpar ur all olja genom vevhusventen in i luftburken å så vidare den vägen så antingen hanbar det på backen eller in å förbränns. Så min fråga är nu går det att dra vevhusventen så att den går in i oljepåfyllnkngslocket som på en b20 eller liknande? Orkar nämligen inte borra blocket vilket troligtvis är tvunget...

Mvh

nej du kan inte göra så för då släpps inte trycket ut då kan du lika gärna plugga slangen..
tidiga b21 b23 hade extra ventilation i ventilkåpan och b20 hade bara där eller som extra ventilation där oxå..

anledningen till att slangen går till insuget är just att det hjälper till att suga i slangen och tömma vevhuset på tryck så att packningar och packboxar inte börjar läcka:)

MulleRacing
499 Inlägg
6 november 2012
Trådstartare
#4
Alltså byta motor då! Bara att leta fk block då smile


Avstängd
1 418 Inlägg
7 november 2012
#5
_Limpan skrev:
Alltså byta motor då! Bara att leta fk block då smile

går lika bra med ft block:)

Fri fart för ett fritt folk!
14 126 Inlägg
7 november 2012
#6
Johan85 skrev:
_Limpan skrev:
Alltså byta motor då! Bara att leta fk block då smile

går lika bra med ft block:)

jepp 93 och nyare så har man kolvkylning och allt smile

man borde inte behöva leta så länge värre är att hitta en motor som inte är dålig

Kör fort så hinner inget hända...

Avstängd
1 418 Inlägg
7 november 2012
#7
Growe skrev:
Johan85 skrev:
_Limpan skrev:
Alltså byta motor då! Bara att leta fk block då smile

går lika bra med ft block:)

jepp 93 och nyare så har man kolvkylning och allt smile

man borde inte behöva leta så länge värre är att hitta en motor som inte är dålig

stör mig lite på att alla strir om fk block som om dom vore av guld när nyare ft blocken är samma:D

633 Inlägg
7 november 2012
#8
Johan85 skrev:
Growe skrev:
Johan85 skrev:

går lika bra med ft block:)

jepp 93 och nyare så har man kolvkylning och allt smile

man borde inte behöva leta så länge värre är att hitta en motor som inte är dålig

stör mig lite på att alla strir om fk block som om dom vore av guld när nyare ft blocken är samma:D

man ta de man hittar på skroten haha 740-940-240 Sugis motor i rätt årsmodell fungera lika bra


Avstängd
1 418 Inlägg
7 november 2012
#9
Vw-Andreas skrev:
Johan85 skrev:
Growe skrev:

jepp 93 och nyare så har man kolvkylning och allt smile

man borde inte behöva leta så länge värre är att hitta en motor som inte är dålig

stör mig lite på att alla strir om fk block som om dom vore av guld när nyare ft blocken är samma:D

man ta de man hittar på skroten haha 740-940-240 Sugis motor i rätt årsmodell fungera lika bra

endast 93 och uppåt turbo block har oljekylningen under kolvarna alla vill ha:)

MulleRacing
499 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
#10
Grannen har en 945 med fk därför är det lätt att leta reda på just fk smile Det gäller bara å övertala till försäljning wink


633 Inlägg
8 november 2012
#11
Johan85 skrev:
Vw-Andreas skrev:
Johan85 skrev:

stör mig lite på att alla strir om fk block som om dom vore av guld när nyare ft blocken är samma:D

man ta de man hittar på skroten haha 740-940-240 Sugis motor i rätt årsmodell fungera lika bra

endast 93 och uppåt turbo block har oljekylningen under kolvarna alla vill ha:)

240 b230FB osv har oljekylning också , oljekylning är inget måste går lika bra med ett vanlig block utan

ja gär inte helt 100 på volvo men 88b samt början 89 så kom de i grova stakar i blocken på volvon



Sök