5176
Sök

740 -89 går bra när den är kall ända tills den nått full arbetstemp

36 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
#1
ja den går som den ska när den är kall och när den når arbetstemp så börjar den helt plötsligt rycka och smälla och går pissdåligt för att till slut inte gå att köra, den går på tomgång och lyckas hålla sig vid liv men det är knappt.

Har bytt:
lambdasond
LMM
tändkablar
rengjort fördelare/fördelarlock
bytt tändstift
bytt bränslerelä
kollat jorden till relät vid expanssionskärlet
rengjort svänghjulsgivaren (inte bytt)

nån som kan ha nån idé om vad det är för fel?


Mvh

278 Inlägg
13 november 2012
#2
Kolla tempgivaren i blocket smile

36 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
#3
okej men borde inte tempmätaren visa fel om den är paj ? smile

278 Inlägg
13 november 2012
#4
bredastistan skrev:
okej men borde inte tempmätaren visa fel om den är paj ? smile

Det finns en till sprutet och en till temp mätaren. Dom sitter under insuget och det är den med vanlig bosch kontakt som är till sprutet smile

36 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
#5
Bytt den nu och vart ingen skillnad hmm

278 Inlägg
13 november 2012
#6
bredastistan skrev:
Bytt den nu och vart ingen skillnad hmm

Konstigt... sad

36 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
#7
Blir så trött på såna här skumma fel när man bytt allt man kan tänka sig....

6 738 Inlägg
13 november 2012
#8
tempgivaren till sprutet sitter inte i blocket utan den i blocket är knacksensor. vattentempgivaren till databoxen är den som sitter på toppen under 3ans insugsrör. finns 2 givare där en till mätarn o en till datastyrningen. det är den högra som är till sprutet så kolla så de verkligen va den du bytte smile o eftersom du har en 89a så kan du ju kolla felkoder,testa o gö de också tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

278 Inlägg
13 november 2012
#9
Henkix skrev:
tempgivaren till sprutet sitter inte i blocket utan den i blocket är knacksensor. vattentempgivaren till databoxen är den som sitter på toppen under 3ans insugsrör. finns 2 givare där en till mätarn o en till datastyrningen. det är den högra som är till sprutet så kolla så de verkligen va den du bytte smile o eftersom du har en 89a så kan du ju kolla felkoder,testa o gö de också tongue

Menade givetvis den i toppen smile Men antog att han förstod när jag sa att det sitter 2 stycken där smile

36 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
#10
Jo jag förstod smile bytte den under 3ans insugsrör.
har kollat felkoder och de enda jag fick fram va 3-1-1 och det har med hastighetsmätaren å göra tongue

6 738 Inlägg
13 november 2012
#11
okej, ja tycker det låter som ett tändningsfel om det inte är den givaren. för du har skrivit att den börjar smälla o då brukar det oftast vara fel på tändningen. hät får du ett par saker du kan kolla:
tändmodul
tändspole
o testa att byta vevaxelgivaren till en ny, den gamla kan va dålig och ger fel impulser tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.


Sök