3221
Sök

940 ltt -97 spikar ibland

9 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
Hejhej, pojkvännen har en ltt som han fifflat med någon slang så den laddar just nu mellan 0.8 - 1. Annars är motorn original. Innan han böjde lite på slangen laddade den ungefär 1.2, men spikade för minsta lilla. Nu när den laddar lite mindre och spikar bara ibland. Skulle gärna vilja veta varför den bara gör det ibland? Den går hur fint som helst annars men det är just ibland, kan vara när den är kall, men tror faktiskt att det även hände någon gång när den var varm. När jag åkte och handlade igår kunde jag leka hur myckrt jag ville utan minsta spikande, men till och från jobbet tidigare igår spikade den vid pådrag. Finns det något jag kan göra åt det? Ska pröva tanka med 98 och se om det blir bättre iaf. Vågar inte röra hans bil allt för mycket och han är iväg och kommer inte hem förrän imorgon och det känns riskabelt att köra med den om den spikar.

86 Inlägg
23 november 2012
För lite bränsle! Har ni chippat den?

9 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
Nej den är inte chippad, är det bara det som behövs? smile

Galen, inte dum.
1 324 Inlägg
23 november 2012
japp.
Måste säga att köra med ökat ladd utan att chippa på bensinmotorer är jäääävligt osmart. Även om man bara ska ha bilen som vinterhink. (antar att det är det för att annars hade man nog varit lite snällare/intelligentare mot bilen smile )
Senast redigerat av Eddy (23 november 2012)

Fri fart för ett fritt folk!
14 193 Inlägg
23 november 2012
Max 0.6 med orginal programvara.
T-kors ska man aldrig använda för det blir aldrig bra olika laddtryck beronde på vädret och stor risk för spikningar pga laddtrycket peakar.

Dumsnålt att höja laddet utan chip för det kostar alltid mer än ett chip i slutänden

Kör fort så hinner inget hända...

1 484 Inlägg
23 november 2012
Amanda, du såg kanske inte va jävla dåligt min vita LTT gick, men den gick så dåligt just pga att den inte var chippad, utan bara höjt ladd. Så beställ ett chip hos Göran, http://www.vikingchip.com. Jag rekommenderar Vikingchip Ecomax.

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

Team T-Röd Racing
507 Inlägg
23 november 2012
spikningar behöver inte bara bero på för lite soppa..

...........Team T-Röd Racing.............

It's time to nut up, or shut up !
181 Inlägg
23 november 2012
StlpMK skrev:
spikningar behöver inte bara bero på för lite soppa..

Absolut inte. Men det är en faktor när man börjar mata mer luft = Mer soppa.
Sen finns det ju andra faktorer, typ dåligt bränsletryck osv.

Jag säger dock, För mycket luft och för lite soppa på den här bilen.

Bränslechip.

Sök