3240
Sök

Vad är detta för fel? [IVECO diesel startar inte förrän innan jag öppnat spridarna]

72 Inlägg
26 november 2012
Trådstartare
Har en gammal IVECO 40c12 från 90-talet, går fint men är svårstartad på ett märkligt vis. oftast får man öppna huven och skruva upp spridarna lite, sen försöka starta tills man hör att den tänder, sen stänga spridarna och starta igen. då går den, om än tveksamt första sekunderna.

Väl varm så får den fint. vad beror detta på? har nytt batteri. kan det vara en backventil som jävlas?

2 024 Inlägg
26 november 2012
Hade samma fel på en Peugeot J5, på den var det handpumpen som läckte lite grann vilket släppte in luft i systemet, sen var det ett helsike att få igång den utan att lufta allt.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

72 Inlägg
27 november 2012
Trådstartare
Expoze skrev:
Hade samma fel på en Peugeot J5, på den var det handpumpen som läckte lite grann vilket släppte in luft i systemet, sen var det ett helsike att få igång den utan att lufta allt.

intressant. dessa bilar är rätt lika. handpumpen upplever jag att den inte fungerar särskilt bra, när jag öppnar spridarna och pumpar på den kommer det inget vad jag kan se. antar att det borde fuktas vid spridarna när man pumpar?

Sök