3761
Sök

Dålig värme i kupen

112 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
Hejsan

Nu när snön har kommit och vinterbilen har kommit ut igen så upptäckte jag att värmen i kupen är väldigt dålig. Det kommer varmluft men är väldigt dålig, dock så ökar det lite om man varvar!

Har bytt värmeelementet, Värmekranen öppnar helt och toppackningen är bytt för några veckor sedan. Har kollat så mycket man kan och verkar inte vara någon luft i systemet heller!

Någon som har några andra aningar om vad det kan vara!?

Avstängd
1 418 Inlägg
2 december 2012
Lod91 skrev:
Hejsan

Nu när snön har kommit och vinterbilen har kommit ut igen så upptäckte jag att värmen i kupen är väldigt dålig. Det kommer varmluft men är väldigt dålig, dock så ökar det lite om man varvar!

Har bytt värmeelementet, Värmekranen öppnar helt och toppackningen är bytt för några veckor sedan. Har kollat så mycket man kan och verkar inte vara någon luft i systemet heller!

Någon som har några andra aningar om vad det kan vara!?

spola ur paketet:)

116 Inlägg
2 december 2012
Byta termostat kanske? Mvh

112 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
Paketet är relativt nytt och hela systemet spolades när de byttes! Funderar på termostaten också, såg att de va en som hade bytt till 92 graders och det blev bättre, dock så ligger bilen på normaltemp men kan väl va kass ändå kanske!?

Avstängd
1 418 Inlägg
2 december 2012
Lod91 skrev:
Paketet är relativt nytt och hela systemet spolades när de byttes! Funderar på termostaten också, såg att de va en som hade bytt till 92 graders och det blev bättre, dock så ligger bilen på normaltemp men kan väl va kass ändå kanske!?

tempmätarna i 7/900 bilarna är inte alltid att lita på då dom verkar gå på gammal vana att stå rakt upp även om bilen tok kokar det har hänt mig flera gånger:P

112 Inlägg
2 december 2012
Trådstartare
Ska försöka utesluta all luft i systemet idag och köpa en 92 graders termostat och sätta i :-)

Sök