4 december 2012
Trådstartare
Hej! i måndags när jag skulle till jobbet så börja bilen koka + att jag inte fick nån värme i bilen (-19), har i glykol misstänkte dock is propp någonstans, så den fick stå i varmgarage över natten. Och morgonen efter fick jag samma problem hade kommit halvägs till jobbet när den börja koka igen så fick stanna/stänga av ett antal gånger tills jag kom fram. Idag har den stått inne på jobbet med 2 värmefläktar från 7-16, under bilen satt en stor is klump bredvid kylaren och klumpen smaka glykol för va tvungen o kolla så de inte bara var ren vatten. Sen när jag skulle hem igen så lät jag bilen stå igång ett tag på tomgång innan jag åkte i ungefär 25 min, då hoppa värmen igång i bilen så trodde de va löst, men icke..... Halvägs hem börja bilen koka igen då gick jag och kollade kylar agget, de satt istappar och det var svinkallt precis överallt motorfläkten gick på högvarv ett bra jävla tag under körningen, och sen pendla temp visaren till fullt, sen 30-40 sek så rusa den ner på halv igen, 5-6 min gick och den gick upp på fullt igen. Och sådär höll den på hela vägen tills jag kom hem och ställde bilen, men inte ett enda liv i kylaraggregatet. Så nu misstänker jag att skiten har frusit åt helvete och de bara är att köpa nytt ? men de roliga är att det läcker inte någonstans >_> Och när jag kände runt så fick jag olja på fingrarna, men ingen olja i kylaren bara under kylaren och vid nån slang så vad kan de vara ?
/E
Vovlo 850 T5 -95
Senast redigerat av V1sioN (4 december 2012)