MarcusGronberg skrev:
Growe skrev:
MarcusGronberg skrev:
Har du ewsII så kan du i stortsätt glömma programera om då det systemet är "bomb" säkert, du får beställa ny databox o nycklar osv från en 540 och montera in, bmw kan koda om dem men det kostar en förmögenhet. Runt 20 lappar för ny box.
hehe bombsäker..det tror jag vad jag vill på
Haha men istort sätt är den ju det, ska du sno en sådan så bytar du ju boxen för det är enklast en blank box liksom :p
Hade detta problemet på en e34:a inlämnad på verkstad dem kunde inget göra -.- går inte att koppla bort startspärr på ewsII då det är inbyggt i hela bilens elsystem :p
¨
Läser man ur isn koden ur styrboxen så löser det sig ews är bara en lös box men så klart är den ihop programerad med resten
men det är inte bara men det går att lösa men inget en verkstad klarar av om det inte är en bmw verkstad som har tillgång till bmw egna program.
Eventuellt kan det gå att programera ur startspärren ur styrboxen men oftast sitter själva låsningen av styrboxen inte i själva programvaran i ecu utan sitter i ett separat del av styrboxen.
Många bilar som sägs att dom inte ska gå att lösa men det finns lösningar till dom flesta bilarna när dom börjar strula med startspärrar.
ska även tilläggas att det är inget någon gör på plats utomhus hur som helst.
utan det är en jäkla massa i och urlödningar och ändringar för att lösa det
jag gissar på att få igång en e39 kostar mer än dom är värda.
inte någon bmw freak men allt ska gå att lösa så är det bara.
är det bara en nyckel som fattas så är det betydligt mycket enklare
för en nyckel går alltid att lägga in men när man blandar blir det lätt stora problem.
Många bilar som går till skrot pga startspärrs problem
franska skitbilar strular mer än ofta. men dom är inte värda en krona så dom går direkt till skrot