3178
Sök

Volvo 740 startspärr larm

5 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
har en 740 -90 som inte vill starta. det började med att jag bytte stereo och kopplade in en baslåda. sedan när jag var färdig skulle koppla på kabeln på batteriet. när jag väl gjort det gick jag till förardörren och det första som händer är att larmet går. (blinkar) jag har ett cargard micro larm i den. har försökt koppla ur det. har satt ihop kabeln som gick till tändlåset (rosa) och sedan tagit bort en kabel som gick till en blå/röd kabel. bilen vill inte starta ändå. mätte batteriet och det liggerpå ca 13 volt när tändningen är av. sen när jag vrider på tändningen så går det ner till 8-9 volt. det känns som det är något som spärrar fortfarande.
bilen gick hur bra som helst innan jag bytte ljudet och jag har en känsla av att det är larmet som krånglar eftersom det är det som reagerar direkt.

tacksam för så mycket hjälp jag kan få!

86 Inlägg
11 december 2012
Prova o sätt på minuskabeln sist på batteriet. Hade samma problem på min 90:a. Larmet gick igång när jag satte på plusen sist. Värt ett försök

5 Inlägg
11 december 2012
Trådstartare
Flanders74 skrev:
Prova o sätt på minuskabeln sist på batteriet. Hade samma problem på min 90:a. Larmet gick igång när jag satte på plusen sist. Värt ett försök

har gjort det, ingen skillnad

2 Inlägg
11 december 2012
hej

Kille på 18år, nyss köpt bil oo lever livet...

1 008 Inlägg
11 december 2012
Cargard Micro har ingen startspärr i standardutförande, om det är kompletterat så består startspärren av ett vanligt extraljusrelä som bör hänga intill larmet.
Dock påverkar ju startspärren enbart startmotorn alt. bränslepumpen som då bryter spänningen helt vid aktiverat larm, så om din batterispänning sjunker till 8-9 volt när du bara vrider på tändningen så har du helt enkelt för dåligt laddat batteri.

5 Inlägg
12 december 2012
Trådstartare
tack för tipsen. men allt är löst nu. nu går den och startar fint. jag hade redan kopplat ut spärrarna så det va bara och dra igång den sedan köra en stund. sen gick han fint på starten smile

Sök