3252
Sök

Saab 9-3 2,0 TS 210hk, är detta en aero?

7 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
Hej!
Jag har en fråga, det är som så att jag har fått möjligheten att få köpa en 9-3 2,0 TS som enl. säljaren är en aero motor. Om man tittar på fordons upplysningen så har den 210hk presis som aero motorn. För övrigt är det en årsmodell sent 2003 uttagen 2005 så det är nya karrosen.

Min tanke var om det är en USA modell eftersom jag hittar ingen information om den...
Är det någon som vet vad detta är? Eller är det någon som har ägt eller provkört en sådan? Är dom trevliga?

Jag har inte så mycket erfarenhet utavv just saab så all information skulle hjälpa=)
Mvh

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
13 december 2012
Är ju bara slå på regnumret som du gjort så ska det stå i fordonsuppgifterna om det är en Aero

7 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
Det är det som är grejen, det står bara 2,0 ts och 210hk så därför det är lite annorlunda. Min tanke är om det är nån annan modell som var tilltänkt att inte säljas i sverige? Den här bilen är dock svensksåld..

8 883 Inlägg
13 december 2012
Echonator skrev:
Är ju bara slå på regnumret som du gjort så ska det stå i fordonsuppgifterna om det är en Aero

Inte alltid det står Aero kan även stå SAAB 9-3 2,0TS som det gör på min.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

7 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
Så med andra ord så är det då en aero?

8 883 Inlägg
13 december 2012
kim_ri skrev:

Huruvida det är en Aero kan jag inte svara på men troligtvis är det samma motor i den.
Det är ju brukligt att det står Aero på lite olika ställen på bilen.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Trucker
2 710 Inlägg
13 december 2012
Är det en Aero så ska det stå Aero. Sen är det annat med att tex vissa 9-3 Aero -02 aldrig blev Salomon (skrivbordsmiss, antar jag).

Har du regnr på den? Finns den på blocket?

Fart missbrukare

Trucker
2 710 Inlägg
13 december 2012
Hamilton skrev:
kim_ri skrev:

Huruvida det är en Aero kan jag inte svara på men troligtvis är det samma motor i den.

Mvh
Hamilton

9-3 började med Aero -00 (en sk låtsasaero i folkmun), då fick den inte skålade skinnsäten och kjolpaketet utan bara vingen och motorn. -01 fick den sig en rejäl uppdatering och -02 kom det ngt som heter Salomon, då fick den bla takräcke. Sista 9-3 kombicoupe gjorde -03 som polar edition, ingen aero.

Min är tillverkad 10-2001!

Fart missbrukare

8 883 Inlägg
13 december 2012
trippelturbo skrev:
Hamilton skrev:
kim_ri skrev:

Mvh
Hamilton

9-3 började med Aero -00 (en sk låtsasaero i folkmun), då fick den inte skålade skinnsäten och kjolpaketet utan bara vingen och motorn. -01 fick den sig en rejäl uppdatering och -02 kom det ngt som heter Salomon, då fick den bla takräcke. Sista 9-3 kombicoupe gjorde -03 som polar edition, ingen aero.

Trådskaparens bil är en SS "nya karrosen" fanns dom verkligen som polar edition?

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
13 december 2012
trippelturbo skrev:
Hamilton skrev:
kim_ri skrev:

Mvh
Hamilton

även om det är en og9-3 så ska den inte ha 210hk, utan 205hk

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Trucker
2 710 Inlägg
13 december 2012
kwansa skrev:
trippelturbo skrev:
Hamilton skrev:

Mvh
Hamilton

även om det är en og9-3 så ska den inte ha 210hk, utan 205hk

Jag gav exempel på att det SKALL stå Aero om det nu är en aero!

Fart missbrukare

7 Inlägg
13 december 2012
Trådstartare
Jo precis det är en SS kaross. I fordons upplysningen står det 154kw, tittade på en aero karos SS -05 så står det också 154kw. Så det borde vara samma motor då... Vad betyder og9-3 då?

Trucker
2 710 Inlägg
13 december 2012
kim_ri skrev:
Jo precis det är en SS kaross. I fordons upplysningen står det 154kw, tittade på en aero karos SS -05 så står det också 154kw. Så det borde vara samma motor då... Vad betyder og9-3 då?

og9-3 = OldGeneration9-3 (den jag har)
ng9-3 = NewGeneration9-3 (SS-modellen, den "nya", sedanen)

Fart missbrukare

Sök