2665
Sök

V70-98 Felkod på tempgivare, dåligvärme i bilen

414 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Hej.

Lyckats komma över Vol-FCR och fungerande kablage och felsökte allt som gick på bilen.

Bilen är en v70-98 2.5 SE

När jag felsökte ECC så fick jag fyra olika.

Men en stack ut mernen dom andra. Ecc 1-3-5 Motortemp, ingen frekvenssignal.
Jag har väldigt svårt att få bilen varm, även varmluft och misstänker termostatet har hängt sig i öppet läge. Drog en snabblösning inför en långresa och tejpa övre delen med silver tejp och blev aningen bättre men inte helt bra.

Kan man få felkoden om termostatet i paj? den är ju inte direkt elektrisk. Eller ger bilen nått nödläge och startar fläkten? Dock tycker jag att jag borde märk om den startat. OBS Temperatur mätaren fungerar men den orkar inte upp till klockan 3 om jag inte står stilla med silvertejpad kylare smile

Sen så renoverade jag ac i sommras och den fungerar inte längre men har felkoder

ECC 4-1-4 Kupétempsensorns aspireringsfläkt på på förarsidan blockerad
ECC 2-1-1 Lägesgivare för spjällmotor på förarsida, avbrott eller kortsluten till spänning
ECC 3-1-2 Spjällmotor på passagerarsida, kortsluten till jord eller spänning

Kan detta göra så den inte startar? Panelen indikerar inga fel:)
Senast redigerat av Ankmeister (16 december 2012)

20 Inlägg
16 december 2012
Man brukar byta termostaten och motortempgivaren samtidigt.. då dom sitter på ungefär samma ställe.. tempgivaren något under termostaten.

Kupetempsensorn är väldigt vanligt. det är som en fläkt som suger indamm o skit o sätts igen.
sitter bakom ett litet galler mellan TRACKSknappen och knappen för bakrute/backspegevärmen.

414 Inlägg
16 december 2012
Trådstartare
Bajen_Adde skrev:
Man brukar byta termostaten och motortempgivaren samtidigt.. då dom sitter på ungefär samma ställe.. tempgivaren något under termostaten.

Kupetempsensorn är väldigt vanligt. det är som en fläkt som suger indamm o skit o sätts igen.
sitter bakom ett litet galler mellan TRACKSknappen och knappen för bakrute/backspegevärmen.

Den har jag redan rengjort utan det ska sitta någon i tacket tydligen (?) men byter väll termostat och tempgivare när jag ändå fipplar där smile

Sök