3611
Sök

Koppla Android surfplatta till ECU?

130 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
Hej hej! Detta kan kanske ha frågats förut, men 154 sidor kändes mastigt att leta igenom tongue

Jag undrar helt enkelt om det vore möjligt att koppla in en Android-platta till bilens ECU, och skriva/modifiera programvara för att få fram mätare och värden direkt på skärmen när man kör, ungefär som de har i sina laptops i Fast and Furious-filmerna. Och så klart, hur komplicerat detta vore tongue

Jag har liten till ingen egen erfarenhet av att skriva program, så om svaret är att det hela skulle vara tokigt svårt och omständigt, så lägger jag ner idén tongue

Tack på förhand smile
Senast redigerat av Exterm (14 december 2012)

Exterm was here m^_^m

130 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
Edit: Hittade en redan existerande app i Android Store, hoppas bara att min ST200 stöder det då smile

Exterm was here m^_^m

1 436 Inlägg
14 december 2012
Borde ju funka med de ODBII-läsare som finns med blåtand, kopplad till någon app typ torque (stavning?).

Ska du styra mer än så blir det nog snabbt krångligt...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

130 Inlägg
14 december 2012
Trådstartare
Caffe skrev:
Borde ju funka med de ODBII-läsare som finns med blåtand, kopplad till någon app typ torque (stavning?).

Ska du styra mer än så blir det nog snabbt krångligt...

Nej jag vill bara ha ett "fräsigt" interface och lite fakta och sånt medan man kör, alltid bra att ha koll, och samtidigt slippa ha 3-5 olika "sportmätare" som ofta är ganska dyra.
Jag ska absolut inte in och ändra nåt i ECU'n, då kommer jag bara ha sönder något tongue

Exterm was here m^_^m

224 Inlägg
18 december 2012
Då ska du skaffa Appen Torque och blåtands ODBII-läsare finns billiga på dx.com och dom fungerar, kör detta I min V40 T4-98 och Galaxy SII.

130 Inlägg
18 december 2012
Trådstartare
tpdabster skrev:
Då ska du skaffa Appen Torque och blåtands ODBII-läsare finns billiga på dx.com och dom fungerar, kör detta I min V40 T4-98 och Galaxy SII.

Yep, redan kikat upp allt, finns fan appar till allt, helt sjukt egentligen tongue

Exterm was here m^_^m

Sök