2773
Sök

Pruta?

14 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
Jag har bestämt mig för en bil som kostar 89,900kr i hos märkesbilhandlarn.
Det är nedsatt från 99,900kr
Kan man pruta på det eller försöka få lite extra tillbehör?

Jag är inte van vid att pruta på saker och ting så jag vet inte vad som anses som rimligt.

Avstängd
1 418 Inlägg
20 december 2012
MariBarita skrev:
Jag har bestämt mig för en bil som kostar 89,900kr i hos märkesbilhandlarn.
Det är nedsatt från 99,900kr
Kan man pruta på det eller försöka få lite extra tillbehör?

Jag är inte van vid att pruta på saker och ting så jag vet inte vad som anses som rimligt.

försöka går ju alltid.
är det nåt fel på bilen eftersom dom haft den så länge att dom sänkt priset med 10.000 själva?

84 Inlägg
20 december 2012
Jag har köpt 2 bilar hos bilhandlare. En för 149.000 tusen som jag prutade 10.000 på ganska lätt. Den andra kostade 85.000 och den prutade jag också 10.000 på plus att jag förhandlade till mig vinterdäck till den. Så jag tror säkert att du kan pruta MINST 10.000, mer om du hittar någon skada eller defekt som inte säljaren sagt.

14 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
På just det märket/modellen så har de nästan sänkt priset på alla bilarna.
Jag var och tittade på den idag och säljaren verkade vara lite svårflörtad men sa att vinterdäck kanske kunde ingå i priset.

jag var tydlig redan från början att jag bara skulle titta och provköra.
Senast redigerat av MariBarita (20 december 2012)

Forummoderator
18 003 Inlägg
20 december 2012
MariBarita skrev:
På just det märket/modellen så har de nästan sänkt priset på alla bilarna.
Jag var och tittade på den idag och säljaren verkade vara lite svårflörtad men sa att vinterdäck kanske kunde ingå i priset.

jag var tydlig redan från början att jag bara skulle titta och provköra.

Är gammal handlare. Folk som säger att de ska "bara" prova är man inte så intresserad av. Gör klart för handlaren att affär är möjlig innan du lämnar så kommer han och bli mer tillmötesgående. Lycka till.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

14 Inlägg
20 december 2012
Trådstartare
Där ser man smile
Jag hade själv inte bemödat mig att åka iväg och provkört en bil om det inte kunde leda till en affär så småningom, med risk för att stöta mig med mina medsystrar wink , är det en manlig företeelse att bara prova en bil för skoj skull?

Jag fick säljaren kort iaf smile

Men åter till frågan kan man lägga till mer än bara vinterdäck ? Jag trodde det ingick i vilket fall som helst (där ser ni så okunnig jag är  roll smile )
Senast redigerat av MariBarita (20 december 2012)

Forummoderator
18 003 Inlägg
20 december 2012
MariBarita skrev:
Där ser man smile
Jag hade själv inte bemödat mig att åka iväg och provkört en bil om det inte kunde leda till en affär så småningom, med risk för att stöta mig med mina medsystrar wink , är det en manlig företeelse att bara prova en bil för skoj skull?

Men åter till frågan kan man lägga till mer än bara vinterdäck ? Jag trodde det ingick i vilket fall som helst (där ser ni så okunnig jag är  roll smile )

Många provar för skojs skull. Oftast män, ja. Vinterdäck har säljaren redan i sitt lager. Bjuder du 5000 under priset och begär vinterdäck med har du troligen köpt en bil.

Extra tillbehör kan du glömma på en beg bil. Kanske en lös GPS...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Falken
102 Inlägg
20 december 2012
Dieselsmurfen skrev:
MariBarita skrev:
Där ser man smile

Många provar för skojs skull. Oftast män, ja. Vinterdäck har säljaren redan i sitt lager. Bjuder du 5000 under priset och begär vinterdäck med har du troligen köpt en bil.

Extra tillbehör kan du glömma på en beg bil. Kanske en lös GPS...

Dom "ev" extra tillbehören du kan försöka förhandla in är ju tex motor o kupévärmare om det inte redan finns på bilen, dragkrok om man vill ha det å de inte finns, Pdc å lite sånna saker somgår att eftermontera utan större ingrepp.

Annars så är det ju inte så mkt extra man kan försöka förhandla med då, förutom vinterdäck (Som faktist inte finns till alla bilar då tidigare ägara ev behållt dom för han köpt en ny bil som dom passar på).

Say what?

16 Inlägg
20 december 2012
Jag hade nog hellre försökt pruta till mig däck än få ner priset nån tusenlapp till.. Slutsumman blir inte så himla annorlunda, men just däck är så tråkigt att köpa! (tycker jag iallafall)

Sök