Audi 100 (C4) 2,0 tjuvdrar ström

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
23 december 2012 · 385 Inlägg

hej jag har ett problem med min audi den drar ur strömmen ur ett fult batteri på mindre än 24tim. batterit bytte jag nyss så det ska inte va nå fel. nån som vet om det är ett vanligt fel? o nån som vet va det kan vara ???

MVH Viktor

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136521/136521-a7d70c0b3278b607bdb501a38863c6b3.jpg

mos ä gött
Dawnofhonda
23 december 2012 · 587 Inlägg

har du kollat så inte lampan under huven eller i bagaget lyser?? men det låter som en korttis nån stans kolla jordkabeln från batteriet till chassit å kablarna mellan batteriet å generatorn

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
23 december 2012 · 385 Inlägg

xr2 skrev:
har du kollat så inte lampan under huven eller i bagaget lyser?? men det låter som en korttis nån stans kolla jordkabeln från batteriet till chassit å kablarna mellan batteriet å generatorn

ingen lampa lyset batteriet sitter under bak sätet så får väll gå över allt nån dag hmm

mos ä gött
Dawnofhonda
23 december 2012 · 587 Inlägg

SUBARU2-5 skrev:

xr2 skrev:
har du kollat så inte lampan under huven eller i bagaget lyser?? men det låter som en korttis nån stans kolla jordkabeln från batteriet till chassit å kablarna mellan batteriet å generatorn

ingen lampa lyset batteriet sitter under bak sätet så får väll gå över allt nån dag hmm

ja ok. du kan ju åxo ta bort + kabel å sätta en A-mätare i mellan å se hur mycket som försvinner så blir det lite lättare att börja leta

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
23 december 2012 · 385 Inlägg

Jkardefelt skrev:
Mät med multimeter och ryck bort säkring för säkring smile

oo det va ett bra tipps tack big_smile

mos ä gött
SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
26 december 2012 · 385 Inlägg

FELET HITTAT sterion var det inte en aning varför bara för samma sterio har jag i min subaru på somrarna o då drar den inget ... knepigt

mos ä gött
Dawnofhonda
26 december 2012 · 587 Inlägg

SUBARU2-5 skrev:
FELET HITTAT sterion var det inte en aning varför bara för samma sterio har jag i min subaru på somrarna o då drar den inget ... knepigt

du har inge slutsteg kopplat till sterion?? i sånt fall så stänger inte sterion av det. om inte dä så koppla ur "memory"(oftas gul tunn kabel) å sen kolla om den drar ur ström ändå.

SUBARU2-5 Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
26 december 2012 · 385 Inlägg

xr2 skrev:

SUBARU2-5 skrev:
FELET HITTAT sterion var det inte en aning varför bara för samma sterio har jag i min subaru på somrarna o då drar den inget ... knepigt

du har inge slutsteg kopplat till sterion?? i sånt fall så stänger inte sterion av det. om inte dä så koppla ur "memory"(oftas gul tunn kabel) å sen kolla om den drar ur ström ändå.

inget steg. får kolla det i morgon

mos ä gött
Dawnofhonda
27 december 2012 · 587 Inlägg

SUBARU2-5 skrev:

xr2 skrev:

SUBARU2-5 skrev:
FELET HITTAT sterion var det inte en aning varför bara för samma sterio har jag i min subaru på somrarna o då drar den inget ... knepigt

du har inge slutsteg kopplat till sterion?? i sånt fall så stänger inte sterion av det. om inte dä så koppla ur "memory"(oftas gul tunn kabel) å sen kolla om den drar ur ström ändå.

inget steg. får kolla det i morgon

nä ok men det brukar vara dem vanligaste felen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang