Nu är de såhär att jag hade bilen uppe på jobbet på service olja,filter,stift och nu efter 3-4 timmar så började motorlampan lysa och den blinkar om jag "gasar till" riktigt. Har det med servicen lr är det något annat?
Lampan lyser bara de är liksom inte så bilen går dåligt.
Att den blinkar tyder på att det uppstår kraftiga misständningar som kan skada katalysatorn, kan vara mycket grejer, exempelvis ett stort insugsläckage, lågt bränsletryck etc.
misständer bilen? det kan vara så att när du skruvade i dem nya stiften, att du råkade slå till dem i motorn någonstans så dem fick sig en liten böjning vid elektroden. Vilket skapar misständningar och du får fel avgasvärden och därav kan motorlampan blinka som micke-opel skrev. börja med att läsa felkoder om du har tur så kan det vara något av stiften som har fått sig en liten smäll. Det fick jag när jag böt, då misstände bilen.
har bytt 2 tändkassetter på min 9-5 04, dom kan vara lite känsliga när man byter stift med motorlampa som följd, fel stift kan också tända motorlampa, dom felen jag har fått på min kan ju givetvis vara nått annat med
kommer tyvärr inte ihåg, köpte på mekanum och vet att dom var dyra, mitt fel var iaf tändkassetten, testa annars att köra en norsk-omstart (lyfta batteripolerna) 20 min, ibland kan det ju bara vara en feltändning