Tjenare,
Jag har sökt men hittar inget ang detta.
Vet att detta är en vanlig fråga på forumet om t5 byggen. Men det jag undrar är lite över motorval vid reg bes.
Nu i skrivande stund har jag en volvo v70 t5 2,3 med rasad automat låda. För några veckor sen fick jag tag i en 244 -75 för en BILLIG slant. Jag har altid velat trycka i en t5 i en äldre volvo så ja, varför inte börja nu ?
Då 2,3 t5 motorn har för mycket hk och nm så faller ju det utan att komma undan med det vanliga ventilerade skivor och 1031 bakaxeln.
Jag funderar på att använda 960 B6254F(2,5) eller v70 97-00 B5254T (2,5t) som besiktnings motor.
Vilket utav dessa är bäst? Funkar det med 2,5 motorn från 960 ens eftersom den är utan turbo? Blir ju lite svårt när farbror blå undrar varför det sitter en snurra under huven ?
Eftersom jag tänkt skaffa en 960 som en andra donator så är ju detta lättast. Spara lite pengar dvs
Kan man använda bromspapper vid regbes eller vill dom se papper på motorn med hk/nm orginal?
Isf ge den en satans dålig mappning vid bänk och sen åka in med bromspapper ?
Då 240in är nybes så är det ju 2 år kvar till nästa så då har man ju lite tid