Tjenare ! Jag är 16 år och funderar på va som mer exakt händer när man förlorar lämpen. Ungefär om man kör cross och blir tagen för olovlig körning, vad är det mer exakt som händer ? Mvh !
Man får inte ta körkort på ett viss antal år. Jag säger bara, hur kul är det att bara stå där utan körkort och bil när alla andra 18-19-åringar har vrålåk och körkort?
Man får inte ta körkort på ett viss antal år. Jag säger bara, hur kul är det att bara stå där utan körkort och bil när alla andra 18-19-åringar har vrålåk och körkort?
min far förlorade sitt för 35 år sen och han fick inte ta körkort på 2 år antar att det förändrats lite idag. han försökte smita från polisen sen dog hans moppe och dom tog honom
en polare när han körde a-traktor, körde 160-170km/h med snuten bakom (han trodde det var nåra som hade hotat han tidigare på kvällen) men iaf så vart han ju tagen av snuten och han fick bara indraget lämp i några månader och lite böter, så att köra cross tror inte jag blir några år indraget precis utan snarare några månader i värsta fall... kan ju tillägga att en a-traktor som går för fort blir oxå olåvlig körning eftersom då blir de automatiskt en BIL så jag tror dom tar hårdare på dom som kör a-traktor för fort än nån som kör cross exempelvis
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Det där är väldigt olika, från fall till fall. Jag vart tagen för olovlig körning på moppe två ggr och fick enbart mitt lämp uppskjutet. Jag fick ta körkort när jag fyllde 18 fast jag fick börja övningsköra när jag va 17. Så det är nog från fall till fall...
När man åker fast me a-traktor bruker de vanliktvis bli indraget i 6 månader... men de gäller ju från den dagen domen kommer å de kan ta ett par månader för dom å bestämma sej så från de att man åker fast kan de ju gå 8-10 månader innan man får tillbaka lämpet
Jo det är ju väldigt vanligt att man har vrålåk när man är 18-19 år gammal...
Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Jo det är ju väldigt vanligt att man har vrålåk när man är 18-19 år gammal...
Det brukar bli 6månader första gången,2 år andra gången Men det finns ju undantag
Det var iaf vad polisen talade om för mig när jag åkte dit. Det är inte heller polisen som avgör hur långt det blir indraget eller om det blir det. Länsstyrelsen avgör sånt
Du får troligtvis böter och lämpet indraget i 1-2år från straffdatumet innan du får ta ett nytt om du erkänner.
Det är väll ett år första gången ? sen ökas det bara så har det varit för mig iaf, mist lämpen totalt 3ggr. och ÄVEN fast det varit flera saker vissa ggr har det inte blivit kortare/längre så...
och det är inte vid första saken man mister, det är ju 3prickar i registret. och tror att det är 5år för att det ska försvinna från registret