3423
Sök

Monteringsram till dubbel DIN?

445 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Tjena! Jag har ett litet problem, vart hittar man monteringsram till Dubbel DIN? Det ska passa till en Saab 9-3 -99.
Har kollat som satan men hittar inget. En fråga till kommer den passa om man redan har kapat i instrumentpanelen eller måste den vara helt intakt ?
Mvh Rasmus

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
4 januari 2013
Det beror på var och hur man kapat, standarden är 180x100mm.
Vad vill du ha då, endast plåtram eller? Den följer vanligtvis med vid HU-köpet.
whoiswho skrev:
Tjena! Jag har ett litet problem, vart hittar man monteringsram till Dubbel DIN? Det ska passa till en Saab 9-3 -99.
Har kollat som satan men hittar inget. En fråga till kommer den passa om man redan har kapat i instrumentpanelen eller måste den vara helt intakt ?
Mvh Rasmus

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

445 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
jag har själva plåtramen sen innan och den där plasten man sätter runt om själva yttreramen, men undrar ifall det finns en plastram eller liknande som finns till enkel DIN ?
Jag har kapat så att min Dubbel DIN får precis plats och SID:en får plats utan dess plåtram. I värsta fall så får man väl gå på med glasfiberspackel och göra en egen ram.

Living life on two wheels.....
835 Inlägg
4 januari 2013
Nu är jag inte med på vad du menar, vanligtvis så är det tre delar, HU, monteringsram och dekorram.
Dekorramen passar inte så du vill ha en mindre?
whoiswho skrev:
jag har själva plåtramen sen innan och den där plasten man sätter runt om själva yttreramen, men undrar ifall det finns en plastram eller liknande som finns till enkel DIN ?
Jag har kapat så att min Dubbel DIN får precis plats och SID:en får plats utan dess plåtram. I värsta fall så får man väl gå på med glasfiberspackel och göra en egen ram.

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.

Sök